• Canals RSS de l'Ajuntament de Tarragona
  • Facebook de l'Ajuntament de Tarragona
Tarragona, 17-05-2012
Esteu aquí: Inici

Guàrdia Urbana 977 240 345

Salutacions

Guàrdia Urbana 977 240 345

08.jpgBenvinguts i benvingudes al web de la Guàrdia Urbana de Tarragona. En primer lloc, moltes gràcies per la vostra visita. Aquest espai pretén ser una eina més per apropar la Guàrdia Urbana als ciutadans i ciutadanes de Tarragona. Així doncs, us animo a comunicar-vos amb nosaltres, a través del correu electrònic, per plantejar-nos els dubtes que tingueu i fer-nos arribar qualsevol queixa, felicitació o suggeriment. Intentarem respondre-us al més aviat possible, perquè treballem amb la intenció de millorar el servei públic per a tots vosaltres i, amb la vostra confiança, ens ajudareu a millorar de manera permanent.

Carles Castillo Rosique
Conseller de Seguretat Ciutadana i Mobilitat

 ------------------------------------------------------

Vull aprofitar l’espai d’aquest web per referir-me a la idea de seguretat en el context global en què es troba la societat actual, amb l’esperança que serveixi com a reflexió, no només als que hem fet de la seguretat la nostra professió, sinó també a tots els que, en algun moment, tenen relació amb les institucions responsables d’aquesta mateixa seguretat.

La globalització crea nous espais, i també nous conflictes, que se sumen als ja existents. Això fa que s’hagi d’adaptar el concepte de seguretat, i s’hi incorporin noves amenaces que afecten la persona en tant que subjecte de drets i llibertats: unes amenaces que no tenen fronteres, que poden afectar diferents estats i convertir-se en una prioritat per a la majoria de països del món.

D’acord amb Nacions Unides, es fa necessari adoptar un nou enfocament de seguretat, un plantejament multidimensional, on s’ha de propiciar la seguretat de les persones. Aquest nou concepte de “seguretat humana” entén que la base irreductible de la seguretat la constitueix la preservació de l’ésser humà, emmarcat en unes determinades condicions per al lliure desenvolupament de les seves capacitats, on “pugui gaudir plenament de la seva llibertat i on pugui viure sense cap tipus de temor”.

Recordant les paraules que Edgar Morin va pronunciar en la conferència “Resistir la crueltat del món”, “davant la situació global actual, no basta la repressió policial [...]. La pitjor cosa que es pot realitzar és considerar els altres com a objectes que cal destruir: això implica la negació que l’altre és un subjecte amb consciència, que la seva vida està feta d’amor a la seva família, d’amistat i que mereix protecció en el patiment i davant l’infortuni. Allò que és pitjor des del punt de vista humà, ètic i polític és la negació de la identitat humana de l’altre, el qual pot, fins i tot, ser torturat o mort”.

D’acord amb Morin, el que podem fer és superar les visions mutilades, cegues, les tendències a l’autojustificació constant i al menyspreu cap a l’altre. S’ha d’iniciar un procés de regeneració humana i social, ja que tot el que no es regenera degenera. Els períodes de crisis, de perill, afavoreixen la presa de consciència i poden activar forces individuals i col•lectives de la regeneració. On creix el perill, creix el que salva. És una tasca molt difícil, però és la més urgent.

En la responsabilitat que m’atorga comandar la Guàrdia Urbana de Tarragona, intentaré mantenir l’esperit de servei que les actuals circumstàncies demanen, amb l’objectiu de contribuir a la millora de les condicions de vida dels ciutadans, perquè se sentin més segurs en l’exercici dels seus drets i llibertats.

Enrique Eduardo Fernández Ferreira
Intendent Major de la Guàrdia Urbana
Tarragona, abril de 2012

Destaquem

14/02/2012 Detingut in fraganti per robatori amb força
Anava equipat amb una palanca
17/01/2012 La Guàrdia Urbana de Tarragona inicia una campanya de control del correcte ús del cinturó de seguretat
En els dispositius planificats es controlarà el correcte ús del cinturó de seguretat de tots els ocupants de vehicles i dels sistemes de retenció infantils, que siguin homologats i compleixin la normativa
09/01/2012 Delicte contra la seguretat vial
La motocicleta va ser inmobilitzada
16/12/2011 La Guàrdia Urbana reforça la seva presència al carrer durant la campanya de Nadal
La campanya específica integra totes les unitats operatives per tal de donar compliment a les demandes de la ciutadania en aquest període tan especial

Accions del document
© Ajuntament de Tarragona - Plaça de la Font, 1 - 43003 Tarragona - Tel. 977 296 100 - ajuntament@tarragona.cat
Inici - Telèfons i adreces d'interès - Contactar amb l'Ajuntament - Avís legal