Santa Tecla

Santa Tecla
Esteu aquí: Inici Guia Vocabulari de les festes
Santa Tecla

Paraula de Tecla

Portada Paraula de TeclaParaula de Tecla és un vocabulari sorgit per iniciativa del Servei de Política Lingüística de l’Ajuntament i té l’objectiu de recollir el lèxic propi de les festes de Tarragona. Això inclou entremesos, bestiari i altres grups del Seguici Popular, balls parlats, colles castelleres, vestuari, músiques, coreografies dels diversos balls, elements de protocol, marxandatge, gastronomia i begudes, etc. En total, gairebé 600 paraules.

Hi trobareu paraules i expressions conegudes com espineta amb caragolins, mamadeta o toca, Peron!, però també d’altres pròpies de l’argot intern dels grups com Donya Rogèlia, pastos o pondre l’ou.

El vocabulari ha estat editat per Arola Editors i ha comptat amb l’assessorament metodològic del centre de terminologia Termcat, així com amb la col·laboració de nombroses persones i entitats vinculades amb Santa Tecla.

Aquí en teniu una petita mostra:

ABCDEFLMOPRTV

Si voleu saber què és una carretilla xiuladora, la Clàssica rocabertina, el crismó, la posició de punta gòtica, la simussara o el sortidor Tarragona, consulteu Paraula de Tecla.


Santa Tecla

© Ajuntament de Tarragona - Plaça de la Font, 1 - 43003 Tarragona - Tel. 977 296 100 - ajuntament@tarragona.cat
Inici - Telèfons i adreces d'interès - Contactar amb l'Ajuntament - Sobre aquest web - Avís legal