• Canals RSS de l'Ajuntament de Tarragona
  • Facebook de l'Ajuntament de Tarragona
  • Twitter de l'Ajuntament de Tarragona
  • Flickr de l'Ajuntament de Tarragona
Esteu aquí: Inici Ensenyament Coneix l'IMET Butlletí e-Educació Butlletí e-Educació, número 7 - febrer 2011

Butlletí e-Educació, número 7 - febrer 2011

NOTICIES D'ENSENYAMENT

Preinscripció i matriculació Educació Infantil i Primària i ESO

El procés de preinscripció i matriculació per al curs vinent ja ha començat. El període de presentació de sol·licituds per als ensenyaments de segon cicle d'educació infantil i ensenyament obligatori abastarà del 14 al 25 de febrer de 2011, ambdós inclosos.

Poden informar-se i tramitar aquest procés a qualsevol centre educatiu de la ciutat, als Serveis Territorials d'Educació a Tarragona i a l'Oficina Municipal d'Escolarització.

Consell Municipal d'Infants al Saló de Plens del Palau Municipal

Els petits consellers i conselleres van presentar la feina feta al llarg del curs i les onze propostes que el Consell Municipal d'Infants de Tarragona vol fer arribar al Ple de l'Ajuntament respecte a les activitats que els agradaria que es realitzessin a la ciutat.

CENTRES

Jugadors del Nàstic visiten l'Escola de Sant Pere i Sant Pau

Programes europeus: entre diferents centres educatius de Tarragona i Orleans (ciutat agermanada)

Comenius Regio amb l'Escola Pràctiques

El tema: El Jardí Romà i els Jardins del Loire com a recurs educatiu i les plantes aromàtiques i medicinals a la Tàrraco romana.  De dos cursos de durada realitzar amb l’Ecole Guillaume Apollinaire (Orleans)

Programa Leonardo da Vinci

Programa d'estades d'estudiants en pràctiques (en períodes de 30 o 45 dies) en institucions i empreses com: Ajuntament de Tarragona, IMET, Conselleria de Joventut, Conselleria de Relacions Ciutadanes, Institut Pons d'Icart, Creu Roja, Càrites, Carrefour, Port Aventura, diferents botigues, etc. El darrer curs han participat 12 estudiants en pràctiques i enguany ja s'ha fet la primera estada durant els mesos de novembre i desembre.

DESTAQUEM

Posada en funcionament de la UOC a Tarragona

La nova seu territorial de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC) a Tarragona va entrar en funcionament el 10 de gener. El conveni signat per la UOC i l’Ajuntament de Tarragona permet instal·lar el nou centre a l'antic convent de les Clarisses

24 de febrer. Conferència "Educació en temps de crisi", de Gregorio . De 18 a 19.30 h. Auditori Fundació Caixa Tarragona. Organitza: Fundació Pere Tarrès

26 de febrer. Taller “Trastorns de conducta en els infants amb Síndrome X Fràgil". Les persones encarregades de dur a terme el taller són les neuropsicòlogues Katy Garcia i Eugènia Rigau, que compten amb una sòlida experiència en el tractament d'aquestes temàtiques. Aquest taller es durà a terme de 10.30 a 13.30 h a la seu d'Astafanias a l'edifici dels Concilis, (c. de les Coques, 1-C, 2n)

27 de febrer. Pinzellades musicals. Es tracta d'un projecte organitzat per l'Institut Municipal d'Educació amb la col·laboració de l'Escola de Música, el Conservatori de la Diputació de Tarragona i la Fundació Caixa Tarragona. Té com a finalitat treure la música del reducte de les parets de les aules per tal de contribuir a expandir un dels seus valors més importants, el fet comunicatiu. El segon concert tindrà lloc diumenge dia 27 de febrer de 12 a 13 h a l'auditori de la Fundació Caixa Tarragona.