L'Estat aprova el Pla d'ajustament econòmic de l'Ajuntament de Tarragona
La portaveu de govern, Begoña Floria, ha manifestat avui que “el Pla d’ajustament econòmic que l’Ajuntament de Tarragona va presentar al Ministeri d’Economia i Hisenda ha estat informat favorablement. Això ens permetrà resoldre les obligacions pendents i ajudarà a resoldre la difícil situació econòmica provocada, entre d’altres, per la caiguda d’ingressos de l’Estat i de l’activitat econòmica, així com pels deutes pendents de pagar per part del govern de la Generalitat”.
Amb la viabilitat del pla d’ajustament econòmic, l’Ajuntament podrà concertar operacions de préstecs a llarg termini per l’import dels deutes pendents als proveïdors. Begoña Floria ha manifestat que “l’Ajuntament demanarà un préstec de 19,8 ME, dels quals 16,8 ME són per fer front als deutes de l’Ajuntament i tres milions per les empreses i patronats municipals.”
La portaveu de govern ha destacat que “aquest préstec té associat un pla d’ajustament econòmic necessari i vinculant a deu anys i ha estat elaborat de forma prudent, ja que preveu continuar amb la reducció de despeses internes, corregir desequilibris, aplicar una rebaixa del 5% en l’aportació a les empreses municipals i la venta parcial de patrimoni, entre altres elements. No són mesures dràstiques perquè ja fa temps que estem fent els deures”.
En aquest sentit ha afegit que “la continuació de l’esforç es mantindrà durant el 2012, per assolir un equilibri de despeses i ingressos i per tal de fer possible la recuperació de la inversió pública, tan necessària per la reactivació econòmica de la nostra ciutat, del 2013 en endavant”.




