L'SPLAT explicat als estudiants de català de Polònia
Puja un nivellEl passat dilluns 5 de desembre els estudiants de l’assignatura de català a la Universitat Adam Mickiewicz de Poznań (Polònia) van conèixer com funciona un servei lingüístic municipal i, en concret, el Servei de Política Lingüística de l’Ajuntament de Tarragona: quins objectius té, quin tipus d’activitats impulsa, en quins àmbits actua, com col·labora amb la resta d’entitats i institucions que treballen per a la llengua, etc. Així, aquests aprenents de català a l’estranger van poder conèixer un aspecte concret de la política lingüística a Catalunya.
L’explicació va anar a càrrec de Marina Massaguer, tècnica de normalització lingüística de l’SPLAT, i d’Aleksandra Tymczewska, exalumna de la Universitat Adam Mickiewicz. L’Aleksandra va donar a conèixer la seva experiència com a becària de l’SPLAT mentre estudiava el Màster de Llengua, Literatura i Cultura Catalanes a la URV i, concretament, va parlar del bloc on explicava les aventures i desventures que experimentava com a nova parlant de català a Tarragona.
Actualment és possible aprendre català a moltes universitats d’arreu del món gràcies als lectorats que promou i coordina l’Institut Ramon Llull. La xarxa d’universitats d’estudis catalans a l’exterior comprèn 160 universitats de 28 països dels cinc continents, amb més de 7.000 alumnes.




