• Canals RSS de l'Ajuntament de Tarragona
  • Facebook de l'Ajuntament de Tarragona
  • Twitter de l'Ajuntament de Tarragona
  • Flickr de l'Ajuntament de Tarragona
Esteu aquí: Inici Notícies La crisi situa un milió més d'espanyols en risc de pobresa
La crisi situa un milió més d'espanyols en risc de pobresa

El nombre de persones en risc d'exclusió social ha crescut en un milió entre el 2009 i el 2010. El 2010 vivien a Catalunya 1.430.587 persones en risc de pobresa, el que significa un 19,8% de la població, un 3,3% més (236.443 persones) que al 2009.
31/01/2012

Tal com publica El Pais, la pobresa segueix creixent com a conseqüència de la crisi, 11,6 milions de persones segons les dades de la "Red contra la Pobreza y la Exclusión Social" (EAPN) estan amenaçades de penúria econòmica. Des d'altres fonts, també es confirma que la pobresa atrapa la classe mitjana europea. Als col·lectius tradicionalment exposats a la pobresa (nens, gent gran, dones i immigrants) s'afegeixen a una legió de ciutadans sense etiquetar en un context de retallades de despesa social, la qual cosa amplifica més els efectes de la crisi. Per altra banda, hi ha iniciatives ciutadanes que no ens deixen de sorpendre com la Tapa Solidària, fórmula que han buscat les entitats socials de Barcelona per tal de recaptar fons per al Casal dels Infants del Raval.

Troba el servei que necessites
I tu, què hi pots aportar?
  • Impulsa polítiques socials basades en la planificació de l'acció, que implica abordatges integrals i transversals, des de la proximitat i amb el protagonisme d'agents i recursos des del territori.