Esteu aquí: Inici L'Ajuntament Govern Notícies de govern i oposició Notícies 2015 Ematsa incrementarà en 10.000 euros la partida del Fons Social per bonificar a les famílies amb precarietat econòmica

Es congela, un any més, el preu de l’aigua pels consums baixos, mentre puja de mitjana un 0,43% només pels sobreconsums, és a dir, piscines i regs
22/09/2015

El Consell d’Administració de l'Empresa Mixta d'Aigües de Tarragona (Ematsa) decidirà al Consell d’Administració del proper 30 de setembre un fort increment de la partida destinada al Fons Social. És a dir, l’any passat es van destinar 70.000 euros a bonificar el rebut de l’aigua a les persones amb precarietat econòmica, mentre enguany hi ha un increment de 10.000, per la qual cosa es destinaran 80.000 euros. Es tracta de l’increment més significatiu d’aquesta partida des que fa tres anys es van crear aquests ajuts socials. L’any passat se'n van beneficiar 264 famílies tarragonines. Recordem que aquest Fons Social Extraordinari es va crear fruit d’un conveni entre l’Ajuntament de Tarragona i Ematsa. Aquest acord és una eina més per pal·liar els efectes de l’actual crisi econòmica. Per aquest motiu, està adreçat a les persones que no poden abonar a l’empresa Ematsa l’import del servei d’aigua potable i clavegueram. Així mateix, tant l’Ajuntament de Tarragona com Ematsa refermen la seva voluntat de no tallar l’aigua a ningú per qüestions de vulnerabilitat econòmica.

Així mateix, també es plantejarà la congelació del rebut del clavegueram al 100% dels usuaris i l’aigua pel 48% dels abonats. Per una banda, el preu del clavegueram es manté sense cap increment per tothom, mentre el preu de l’aigua sofrirà un increment mitjà de 0,43% però que representarà un augment només pels usuaris que tenen un sobreconsum, és a dir, piscines i regs, la qual cosa representa un augment de 20 cèntims al mes. El consum industrial i comercial s’incrementa un 0,16% mentre que pels consumidors domèstics de consums baixos es manté sense cap pujada. Això representa que per un 48% de la població no haurà de pagar més pel rebut de l’aigua.

D’aquesta manera l’empresa compleix amb la voluntat expressada per l’equip de govern de tornar a mantenir el preu de l’aigua, així que la conjuntura econòmica ho fes possible. L’Empresa Municipal Mixta d’Aigües de Tarragona va mantenir congelat el preu de l’aigua de 2009 a 20011. Aquell any es va produir un increment del 3,92% a conseqüència de l’anunci del Govern de la Generalitat de gravar les factures de l’aigua pel fort endeutament de l’Agència Catalana de l’Aigua. Paral·lelament a aquest increment es va crear un fons social per bonificar a les persones amb escassos recursos. Uns ajuts que s’han anat incrementant any rere any. 2014 i 2015 el preu de l’aigua i del clavegueram també es va congelar.

Facturació bimensual enlloc de trimensual

També cal recordar que des de l’any passat la facturació és bimensual, en lloc de la trimestral per facilitar el pagament. D’aquesta manera, els ciutadans poden comparar el cost real del rebut de l’aigua amb altres serveis, com la llum, el gas... sense que representi un increment dels costos, gràcies a la implantació de la telelectura, que s'ha fet als darrers anys.