Esteu aquí: Inici L'Ajuntament Govern Notícies de govern i oposició Notícies 2013 Canvis al cartipàs municipal

Canvis al cartipàs municipal

L'equip de govern vol reforçar una àrea clau com la de Serveis a la Persona i encarar la recta final de projectes estratègics de ciutat, com Tarragona 2017 i Tarragona Smart City, que passen a tenir una conselleria pròpia.
Canvis al cartipàs municipal Roda de premsa de presentació del nou cartipàs municipal. Foto: Mauri.
26/09/2013

L’equip de govern municipal ha anunciat aquesta tarda canvis importants en el cartipàs municipal. L'equip de govern ha explicat que "es reforça i ho fa amb una aposta clara per l’àrea de Serveis a la Persona i convertint en una conselleria pròpia projectes estratègics com Tarragona 2017 i Tarragona Smart City".

A què responen aquests canvis i per què es fan ara? Segons l'equip de govern," perquè és el pas de l’equador del mandat i aquest moment és el millor per situar-nos per sortir de la crisi i ajudar a reactivar l’econòmica". Per aquest motiu, la remodelació del cartipàs municipal està fet per reforçar una àrea clau com la de Serveis a la Persona i encarar la recta final de projectes estratègics de ciutat.

"Per aquest equip de govern l’àrea de Serveis a la Persona és estratègica i la prova és que és la conselleria que hem fet el major esforç econòmic en els darrers anys. Perquè la sortida de la crisi s’ha de fer amb empresaris, autònoms, pymes, sindicats... però també amb les persones amb més dificultats".

I, d’altra banda, amb aquests canvis es reforcen dos projectes cabdals i estratègics per la ciutat en els propers anys: Tarragona 2017 i Smart City que passen a tenir una conselleria pròpia sota el nom d’Activació Econòmica, Treball i Projectes Estratègics.

Així mateix, es modifiquen delegacions de cinc regidors per reforçar projectes que ja son sòlids i que guanyaran força amb lideratges que -tot i ser del mateix equip de govern- tenen tarannàs diferents, com Xavier Tarrés que passa a assumir la conselleria de Promoció Econòmica. Carme Crespo, que manté la conselleria de Patrimoni Històric i Natural, recupera una àrea, la de Medi Ambient, que va engegar ella fa set anys, i es fa càrrec d'Educació. Joan Sanahujes afegeix l’àrea d’Esports a la de Neteja; Begoña Floria manté Mobilitat i afegeix a les seves competències la de Cultura i Festes i, finalment, Victòria Pelegrín passa a ocupar l’àrea de Llicències, Comunicacions, Domini Públic i Disciplina Urbanística.

Tots aquests ajustos es fan amb els següents objectius:

• Impulsar àrees estratègiques i millorar l’eficàcia de l’Ajuntament per donar resposta a les demandes dels ciutadans.
  • A la necessitat de reforçar aspectes claus per fer de Tarragona una ciutat millor.
  • Millorar l’eficiència administrativa, preferentment pel que fa a les activitats econòmiques. La ciutat respondrà millor a les demandes de millora en aquest període en què s'espera sortir de la crisi.

Distribució de les àrees:

• Àrea de Presidència
  • Àrea de Activació Econòmica, Treball i Projectes Estratègics
  • Àrea de Territori
  • Àrea de Serveis Centrals, Economia i Hisenda
  • Àrea de Cultura, Patrimoni i Turisme
  • Àrea de Serveis a les Persones, Esports i Joventut

Distribució per consellers i les seves competències:

Delegacions

• Disciplina Urbanística

Pau Pérez

• Serveis econòmics i pressupostaris