Esteu aquí: Inici L'Ajuntament Govern Notícies de govern i oposició Notícies 2014 L’Ajuntament porta a plenari l'adhesió al Codi de Bon Govern Local que vetlla pels principis de transparència i ètica pública

Ja es pot consultar a la seu electrònica l'odre del dia prevista per demà divendres 24 d'octubre a les 9.30 h.
23/10/2014

L’Ajuntament de Tarragona portarà aquest divendres al Consell Plenari l’adhesió al Codi de Bon Govern Local redactat per la Federación Española de Municipios y Provincias (FEMP), que recull els principis de transparència i ètica pública, juntament amb mesures per a millorar la gestió i la qualitat de la democràcia local.

El text, que conté també les recomanacions i documents del Consell d’Europa, apel·la a l’exercici de les funcions dels polítics locals en el sentit de la responsabilitat, la voluntat de servei a la societat, la transparència, l’eficàcia i dedicació plena a les seves funcions públiques, entre d’altres. I això es fa a través d’un decàleg de principis que van des del respecte a l’ordenament jurídic i el compromís amb l'ètica pública i la qualitat democràtica, fins a la defensa dels interessos generals com l’honradesa, l’objectivitat, la imparcialitat, l’austeritat i la proximitat al ciutadà.

Podeu consultar el text íntegre al Codi de Bon Govern Local en aquest enllaç.

Per altra banda, les mocions presentades al Consell Plenari són les següents:

Moció presentada per Comissions Obreres per a promoure una declaració institucional de l'Ajuntament de Tarragona de mantenir el caràcter públic i social del transport urbà municipal, evitant privatitzar-lo, i que assumeix el Grup Municipal d'ICV-EUiA i el Grup Municipal del PSC. Enllaç al text íntegre de la moció.

Moció presentada pel Casal Sageta de Foc i l'AV Progressista de Torreforta de suport al Correllengua 2014 a Tarragona, i que assumeix el Grup Municipal d'ICV-EUiA i el Grup Municipal del PSC. Enllaç al text íntegre de la moció.

Moció presentada pel Grup Municipal ICV-EUiA per manifestar l'adhesió d'aquesta corporació als objectius de la campanya "pobresa zero". Enllaç al text íntegre de la moció.

Moció presentada pel Grup Municipal ICV-EUiA sobre el dret de remuneració als autors pels préstecs de les seves obres realitzades a les biblioteques. Enllaç al text íntegre de la moció.

Moció presentada pel Grup Municipal del PP perquè l'Ajuntament de Tarragona subscrigui amb la "Federación de Casas y Centros Regionales de Tarragona" un conveni amb la finalitat de què els seus socis puguin gaudir de preus reduïts en les entrades als recintes que formen part del museu d'història de Tarragona, tal com gaudeixen els socis d'Òmnium Cultural. Enllaç al text íntegre de la moció.

Moció presentada pel Grup Municipal CiU per al compliment de les mocions aprovades pel plenari llur execució és competència municipal. Enllaç al text íntegre de la moció.

Podeu accedir a l'ordre del dia del Plenari en aquest enllaç.

Podeu seguir el plenari en directe demà a partir de les 9.30 h a Tarragona Ràdio (96.7 FM i per Internet) en aquest enllaç.

També es retransmetrà per Twitter amb l'etiqueta #pletgn