Esteu aquí: Inici L'Ajuntament Govern Notícies de govern i oposició Notícies 2015 Ematsa publica l'informe de responsabilitat social corporativa

Ematsa publica l'informe de responsabilitat social corporativa

Es tracta d'una nova eina per millorar la seva relació amb el territori
13/05/2015

L’Empresa Mixta d’Aigües de Tarragona acaba de publicar el seu primer informe de Responsabilitat Social Corporativa, que és el compromís de l’empresa envers les necessitats del seu territori. Un compromís de transparència amb el ciutadà que es fa per mitjà d'una implicació que va més enllà del que estableix la legislació vigent. Aquest informe s’ha elaborat seguint l’estàndard del Global Reporting Initiative versió G4 per l’elaboració de memòries de sostenibilitat i ha obtingut la verificació de la Asociación Española de Normalización y Certificación (AENOR). Per la qual cosa, Ematsa es converteix en una de les primeres empreses a certificar aquests paràmetres.

En aquest sentit, aquest informe és una nova eina per comunicar el compromís de transparència cap als ciutadans. Es tracta de 130 pàgines que recullen tot tipus de dades que dibuixen la voluntat de l’organització en seguir millorant els serveis prestats, així com continuar apostant per l’excel·lència en la gestió del cicle integral de l’aigua, ja que és un recurs natural de primera necessitat per a tots els ciutadans. El document abasta tota l’activitat duta a terme per l’Empresa Mixta d’Aigües de Tarragona durant l’any 2014 i desenvolupada pels seus 110 treballadors. És a dir, inclou totes les dades més significatives pel que fa als impactes econòmics, ambientals i socials.

Aquest informe també recull el Portal de Transparència implantant amb l’objectiu que la ciutadania obtingui informació actualitzada de les actuacions desenvolupades per l’empresa, així com els resultats de la seva gestió. A més, s’hi estableixen els canals de comunicació necessaris per donar resposta a les demandes d’informació de la ciutadania.

El document inclou el Fons Social Extraordinari dotat en 66.000 euros que destina Ematsa amb conveni amb l’Ajuntament de Tarragona per la concessió d’ajuts a les persones en situació de necessitat i urgència social; el compromís amb la societat tarragonina i les seves tradicions, com són el fet de fer possible la Baixada de l’Aigua de Sant Magí; i la seva voluntat d’apropar el cicle integral de l’aigua a les escoles, a través de dos programes educatius com són el Gotagotham i l’Aquaologia.

Finalment, els projectes d’innovació, avantguarda i millora continua com són els sistemes d’alarma en la xarxa de clavegueram, el nou sistema de detecció de fuites, i els nous equips en tecnologia puntera adquirits per l’empresa per a la gestió dels serveis d’aigua i clavegueram també figuren en aquest decàleg.