Esteu aquí: Inici L'Ajuntament Govern Notícies de govern i oposició Notícies 2015 Tarragona assumeix la presidència del Comitè de Ciutats per l'Alta Velocitat i la Interconnexió Ferroviària

L'objectiu és fer de grup de pressió per defensar la importància de prioritzar el Corredor de Mediterrani com a infraestructura per impulsar el vessant econòmic i social de l’arc mediterrani.
13/10/2015

Tarragona ha participat avui a la 8a cimera del Comitè de Ciutats i Aglomeracions per a la l'Alta Velocitat i la Interconnexió Ferroviària del Corredor Mediterrani a Montpellier. La trobada ha reunit a representants de Barcelona, Beziers, Carcassonne, Figueres, Girona, Lleida, Narbonne, Nimes, Perpignan i Toulouse, a més de Montpellier i Tarragona, i té com a objectiu defensar la importància de prioritzar el Corredor de Mediterrani com a infraestructura per impulsar el vessant econòmic i social de l’arc mediterrani.

En el transcurs de la jornada, Tarragona ha assumit la presidència del Comitè per al proper any i serà l’encarregada de l'organització de la 9è Cimera que se celebrarà a Tarragona el 2016. El conseller de Presidència, Javier Villamayor, ha destacat la importància de sumar esforços i voluntats per assegurar el desplegament del Corredor i garantir-ne la seva rendibilitat i coherència i maximitzar-ne l'eficiència. I ha afegit: “La nostra voluntat és que en la propera cimera s’incorporin altres ciutats del litoral i així el Comitè esdevingui un grup de pressió per l'impuls d'aquesta infraestructura vital per a l'arc mediterrani”.

La Cimera ha finalitzat amb la signatura d'un manifest en suport al projecte la Nova Línia Montpellier-Perpinyà, que ha de garantir el correcte funcionament d’un tram essencial del Corredor del Mediterrani que ha d’estructurar les connexions entre les àrees regionals de Montpeller, Tolosa i Barcelona.