Esteu aquí: Inici L'Ajuntament Govern Notícies de govern i oposició Notícies 2016 L'Ajuntament de Tarragona rep el reconeixement d'Intermón Oxfam a la iniciativa "Zones lliures de paradisos fiscals"

L'Ajuntament de Tarragona rep el reconeixement d'Intermón Oxfam a la iniciativa "Zones lliures de paradisos fiscals" Foto: Mauri
03/11/2016

L'Ajuntament de Tarragona ha rebut aquest migdia el reconeixement per part d'Intermón Oxfam a l'adhesió a la iniciativa Zones Lliures de Paradisos Fiscal, que es va aprovar al plenari municipal del 22 d'abril per unanimitat de tots els grups de l'Ajuntament de Tarragona.

La campanya pretén que les institucions públiques, com ajuntaments i diputacions, incorporin en les seves polítiques de contractació pública criteris que incentivin un comportament fiscal més responsable per part de les empreses licitadores. Les administracions públiques juguen un paper actiu com a actors determinants en l'economia espanyola, per la qual cosa han de fomentar pràctiques que reverteixin en el bé comú.

Amb aquest acord, l'Ajuntament de Tarragona es compromet a no contractar empreses que desvien beneficis cap a paradisos fiscals per evadir impostos. Juntament amb Tarragona, un total de 25 ciutats s'han adherit a la iniciativa. Entre d'altres, en formen part, Barcelona, Saragossa, Sevilla, Màlaga, Alacant, Múrcia i Madrid.