Esteu aquí: Inici L'Ajuntament Govern Notícies de govern i oposició Notícies 2017 Comunicat de premsa d'aparcaments municipals de Tarragona

Comunicat de premsa d'aparcaments municipals de Tarragona

19/10/2017

Davant de les informacions aparegudes ahir en un mitjà de comunicació, l'empresa Aparcaments Municipals de Tarragona (AMT) vol fer els següents aclariments:

1. L'empresa va decidir la creació, per inexistència, d'un sistema global de gestió dels Recursos Humans. Aquesta necessitat, a més, coincideix amb un dels requisits exigits per la certificació de sistemes de gestió de qualitat de l'ISO 9001, de la qual l'empresa es troba en procés d'obtenció.
2. Comprovada i avaluada aquesta necessitat es va procedir a la contractació d'un servei, sempre seguint les normes internes de contractació de l'empresa publicades a la web d'AMT. Després d'un procediment negociat, el 9 de desembre de 2015 es va signar el contracte amb l'empresa Cerna Coaching and Research (posteriorment anomenada Isora per canvi de la raó social) per un valor màxim de 47.625 €.
3. El contracte especifica que les tasques a realitzar per l'empresa són les següents: projecte de mapa del talent, mapa de valors i competències, projecte de gestió del rendiment, procés de mentoring i coaching executiu, sessions de suport i coaching de l'staff i formació integral de la plantilla de l'AMT. El contracte estipula que el servei es realitzarà en un termini de 12 mesos. Posteriorment, donada la naturalesa dels serveis requerits, es va decidir de mutu acord allargar l'execució del servei, però mai sobrepassant la quantitat acordada inicialment. Finalment l'empresa ha facturat 44.430 €, l'última factura de les quals es va emetre aquest maig de 2017.
4. Durant tot aquest temps s'han realitzat 12 sessions de treball per a l'elaboració del manual que defineix competències generals i específiques, a més de 14 jornades de formació amb treballadors de l'empresa, tant grupals com individuals. Fruit del conjunt de les tasques ha estat una completa guia que recull els criteris i processos per lloc de feina i així poder avaluar tots els treballadors de l'empresa.
5. Donada la importància estratègica que l'AMT dona a aquesta tasca, l'empresa ha iniciat una segona fase d'aquest projecte per desenvolupar una eina informàtica per sistematitzar les avaluacions que es desenvolupen als treballadors.
6. Els representants sindicals de l'empresa han estat informats i han participat en tot moment. De fet, s'ha parlat amb el comitè que els resultats de les noves avaluacions podrien ser tingudes en compte a l'hora de negociar els futurs pactes laborals.

Declaracions de la consellera Begoña Floria

En resposta a les mateixes informacions periodístiques i a les declaracions de diferents grups municipals, la consellera de l'Ajuntament de Tarragona i expresidenta d'Aparcaments Municipals de Tarragona, Begoña Floria, ha realitzat les següents declaracions:

"Les informacions aparegudes a les darreres hores formen part d'un linxament personal reiterat al qual aquesta consellera ha estat sotmesa aquests últims mesos. Les insinuacions i acusacions sobre la meva persona que apareixen en el citat article són completament falses. Malgrat que és molt difícil aïllar-se de pràctiques d'aquest estil, especialment en l'era de les xarxes socials on les difamacions es propaguen tan ràpid, tot plegat no em desviarà del meu únic objectiu, que és el de treballar per a la ciutat com sempre he fet".