Esteu aquí: Inici L'Ajuntament Govern Notícies de govern i oposició Notícies 2017 Josep Fèlix Ballesteros: 'Si alguna ciutat és referent en la lluita pel consum responsable de l'alcohol, és Tarragona'

L'alcalde ha relatat totes les actuacions que fa l'Ajuntament a favor de la prevenció i el consum responsable de l'alcohol entre els joves.
23/02/2017

L'alcalde de Tarragona ha titllat "d'actitud hipòcrita" la carta que li ha enviat la subdirectora general de Coordinació de la Salut Pública a Catalunya de la Generalitat de Catalunya, en la que demana al màxim responsable del consistori que deixi de promocionar el consum d'alcohol per festes.

Josep Fèlix Ballesteros ha relatat totes les actuacions que fa l'Ajuntament de Tarragona a favor de la prevenció i el consum responsable de l'alcohol entre els joves. "Cada vegada que arriben les festes envio un Ban municipal en què recomano el consum moderat i responsable de begudes alcohòliques". L'alcalde Ballesteros assegura que no canviarà la seva actitud perquè "quan aparec en acte públic ho faig per promocionar les festes i la ciutat". De fet, l'alcalde ha explicat que "de 62 actes de festes als que vaig assistir l'any passat, només 2 tenien relació directa o indirecta amb les begudes alcohòliques".

L'alcalde de Tarragona també ha remarcat la tasca que fa l'àrea de Salut de l'Ajuntament de Tarragona amb el certificat de qualitat Nits Q, "que precisament atorga el Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya. Estem fent una tasca extraordinària, una tasca pel consum responsable i de prevenció a les festes".

Entre les accions que es fan destaca:

• les recomanacions sobre esdeveniments públics i alcohol a tot el consistori
  • es formen als responsables de barres per a la dispensació responsable d'alcohol
  • es lliuren els flyers sobre la dispensació responsable perquè estiguin a les barres dels bars
  • es lliuren els pòsters per recordar la prohibició de vendre alcohol a menors a les barres
  • el grup Komando Nit Q intervé en la nit de la vigília de Sta. Tecla al Camp de Mart lliurant informació sobre l'alcohol

L'alcalde ha volgut tancar la polèmica preguntant si també la Generalitat prohibirà les rutes de tapes, les fires de promoció de les DO, el lliurament de premis com el de la Fórmula 1 o Moto GP. "La mateixa web de presidència de la Generalitat apareix el President Puigdemont brindant al Cavafest. La Subdirecció General de Salut Pública també li enviarà una carta de recomanació? És que Tarragona és diferent? És que algú va en contra de Tarragona?".