Esteu aquí: Inici L'Ajuntament Govern Notícies de govern i oposició Notícies 2017 Manifest de l'Alcalde de Tarragona

Manifest de l'Alcalde de Tarragona

02/10/2017

Davant els fets succeïts avui a la ciutat de Tarragona arran de la convocatòria de mobilització de l'1 d'octubre, l'alcalde de Tarragona, Josep Fèlix Ballesteros, manifesta:

1. Hem viscut una jornada molt trista on s'ha evidenciat el fracàs de la política, amb l'aventurisme del Govern de la Generalitat i l'immobilisme del Govern de l'Estat.
  2. Els ajuntaments ens hem vist immersos en aquest xoc de trens entre el Govern de l'Estat i el de la Generalitat sense capacitat d'incidir per poder aturar aquesta escalada d'enfrontaments, absolutament inadmissibles.
  3. Són inacceptables les accions violentes desproporcionades, malmeten la convivència a la nostra ciutat.
  4. També és inadmissible fer creure la gent que estan duent a terme un referèndum efectiu, vinculant i amb garanties, quan és una mobilització sense validesa jurídica.
  5. El Govern municipal sempre ha treballat per preservar la institució de l'Ajuntament de Tarragona i els seus treballadors i treballadores municipals, en el marc de l'aplicació de la legislació vigent i vetllant per l'interès general.
  6. Com a alcalde, reclamo als presidents del Govern espanyol i català, Rajoy i Puigdemont, que obrin amb caràcter immediat un procés de diàleg i negociació, per evitar mals majors, quelcom que han estat incapaços de fer en els darrers cinc anys. Si no són capaços de fer-ho, exigeixo eleccions avançades a Catalunya i Espanya.
  7. La violència no és el camí, només la serenor i el diàleg polític valent ens aportarà solucions. Emplaço a totes les institucions i totes les forces polítiques amb representació al país i a la ciutat a treballar plegats per preservar la convivència pacífica que sempre ha caracteritzat Catalunya i, especialment, la ciutat de Tarragona.