Sobre la poesia de Josep Santesmases
Sobre la poesia de Josep Santesmases.
A càrrec de Magí Sunyer, escriptor i catedràtic de la URV. El mateix autor, acompanyat de Maria Roig, recitarà una selecció del seus poemes.
Una ocasió única per conèixer l’autor de Vila-rodona, que ha destacat tant en el camp de la poesia com en el de l’assaig i la recerca. Amb motiu del Dia Mundial de la Poesia. Dins el cicle Veus de Poeta
Organitzen: Casa de les Lletres i Escola de Lletres
Presentació de La dona de la seva vida, de Xavier Bosch
Presentació de La dona de la seva vida, de Xavier Bosch (Columna).
Organitza: Llibreria La Capona
Presentació de L’home que va viure dues vegades, de Gerard Quintana
Presentació de L’home que va viure dues vegades, de Gerard Quintana (Columna), premi Ramon Llull 2021.
Organitza: Llibreria La Capona
Presentació d’El llarg silenci dels botxins, d’Alfons Cama Saballs
Presentació d’El llarg silenci dels botxins, d’Alfons Cama Saballs (Trípode), amb Fernando Torres, Coia Valls i Dolors Quintana.
Cal confirmar assistència a acs@tinet.cat, indicant noms i DNI.
Organitzen: Enginyers Industrials de Catalunya i Editorial Trípode
acs@tinet.cat, indicant noms i DNI.
Recepció al sector de les lletres
Com cada any, ens avancem a Sant Jordi i convidem els escriptors i escriptores i també editors, llibreters, bibliotecaris, ensenyants i altres persones i entitats interessades, a celebrar la festa del llibre. L’escriptora convidada enguany és la vallenca Margarida Aritzeta, de llarga trajectòria literària i també com a professora de la URV. Els autors del Camp de Tarragona que tenen novetat per aquest St. Jordi seran convidats a llegir algun fragment de la seva obra.
Escriptora convidada: Margarida Aritzeta
*Cal confirmar l'assistència abans del 12 d'abril a protocol@tarragona.cat
Cosines, de Sergi Xirinacs. Projecte Clic Teclasmit
Cosines, de Sergi Xirinacs. Amb Mònica Ors, Duly Ramos, Arga Sentís, Rubi Moreno. Direcció: Sergi Xirinacs.
Enamorades perdudes, se l’estimaven. I què vols fer-hi, ell s’ho muntava bé. Potser massa bé, i el pobre no ho va resistir. Això que era un docte professor de física; o potser per això.
Dos passis: 18 i 20 hores
Organitza: Companyia TeclaSmit, amb la col·laboració del Teatre Tarragona
Cosines, de Sergi Xirinacs. Projecte Clic Teclasmit
Cosines, de Sergi Xirinacs. Amb Mònica Ors, Duly Ramos, Arga Sentís, Rubi Moreno. Direcció: Sergi Xirinacs.
Enamorades perdudes, se l’estimaven. I què vols fer-hi, ell s’ho muntava bé. Potser massa bé, i el pobre no ho va resistir. Això que era un docte professor de física; o potser per això.
Dos passis: 18 i 20 hores
Organitza: Companyia TeclaSmit, amb la col·laboració del Teatre Tarragona
Maneres d’arribar a Ursula K. Le Guin
A Ursula K. Le Guin, com a qualsevol altre autor, s'hi pot arribar per diversos camins: la seva vida, els seus personatges, el seu estil literari, etc. En aquest taller ens aproparem a la seva obra des de tres perspectives diferents: a través d'una mirada feminista, política i de gènere literari, les nostres respectives portes d'entrada al seu univers. A més a més, tindrem l'oportunitat d'escoltar la Laura Huerga, de Raig Verd, editorial que està traduint les seves novel·les al català.
Professors: Elisabeth Sánchez, Andreu Piñol, Dolors Bosch i l'editora de Raig Verd, Laura Huerga.
Edat: a partir de 16 anys.
Vade retro!
«Abandoneu tota esperança, els que aquí entreu», diu la inscripció que Dante troba a la porta de l’infern. Set-cents anys després de la mort d’Alighieri, us proposem d’explorar les interpretacions del diable en la història de la literatura. Cordeu-vos les sabates: farem un passeig a través dels diversos inferns, geogràfics i mentals, i veurem com han plantejat els escriptors de tots els temps figures tan controvertides com els àngels, els dimonis i la temptació.
Professora: Agnès Llorens.
Edat: a partir de 18 anys.
Quadern de l'ornitòleg, de Juan Carlos Elijas
La presentació es durà a terme el proper dissabte dia 10 d'abril a les 12h a la web www.petropolis.cat.
Podreu veure el vídeo de la presentació i quan acabi us proposem trobar-nos en un televermut a l'adreça meet.jit.si/petropolis.
Quadern de l'ornitòleg representa una metàfora de caire naturalista/expressionista respecte de l'observació de l'entramat social arran de la lectura de la premsa.
Durant uns anys l'autor ha col·leccionat aquelles notícies que, d'alguna manera, ens avergonyien com a éssers humans i les ha transformades en poemes, emprant l'artifici de la lírica amb diverses perspectives que varien el punt de vista des del qual es canta.