La faula de l’esquirol. Companyia de Comediants La Baldufa
El gran eriçó viu plàcidament, a l’ombra d’un gran roure, i cuida dels seus mentre gaudeix del seu raconet de món. Un dia, però, aquesta pau es veurà pertorbada, per l’arribada d’un esquirol amable, trapella i juganer. La seva convivència no serà fàcil. Descobrirem un eriçó esquerp i protector i un esquirol amb ganes de saber i compartir.
Una de les característiques de les faules és que sempre acaben amb una conclusió moral. Així doncs, de què ens vol parlar La faula de l’esquirol? Amb aquest espectacle, La Baldufa us proposa pensar, reflexionar i aprofundir sobre la diferència i el mestissatge. L’eriçó i l’esquirol són molt diferents, però tenen infinitat d’oportunitats per aprendre i compartir plegats.
* Premi a la Millor Producció, fira FETEN, Gijón, Espanya, 2022
* Premi al Millor Espai Escènic, fira FETEN, Gijón, Espanya, 2022
Edat recomanada: +3 anys
A partir del 15 de desembre a entrades.tarragona.cat
Save the Temazo. Circ, humor i “temarros”
Save the Temazo. Col·lectiu F.R.E.N.È.T.I.C.
Circ, humor i “temarros”
Save the Temazo entra als teatres per continuar la seva tasca de recerca i divulgació del món de la música a través del circ. Projeccions en directe, un espectacular disseny d’il·luminació i molt d’humor! Una experiència visual única que et canviarà la percepció de la realitat.
Fa quatre anys naixia a València el col·lectiu F.R.E.N.È.T.I.C., una iniciativa formada per quatre artistes de circ formats en disciplines tan diverses com la música, la dansa o les arts visuals, a més d’un director de cinema, una directora d’imatge, una gestora de comunitats i una directora artística. La seva intenció era reivindicar “el llegat dels «temarros» des de la varietat de gèneres” a través d’una ONG internacional dedicada a investigar les connexions musicals i sonores que hi ha al món i la seva influència en els àmbits social, cultural i artístic. Així va néixer Save the Temazo, un espectacle que ha girat per diverses ciutats causant furor entre el públic i que ara arriba a Tarragona en la seva versió de sala interior. Pura diversió al pati de butaques! Una experiència visual per fer vibrar cos i ment!
Autoria, direcció i repartiment:
Matías Marré, Marilén Ribot, Raül García, Suso Imbernón i Gonzalo Santamaría
Edat recomanada: Tots els públics
A partir del 15 de desembre a entrades.tarragona.cat
Un conte d’estar per casa. Cia. Minimons
Instal·lació/recorregut
Horari: d’11 a 13 h i de 16:30 a 18.30 h*
Durada: de 30 a 45 minuts
Edat recomanada: famílies amb nens de 2 a 9 anys
Aquest Sant Jordi, submergiu-vos en un conte!
Un espectacle instal·lació per viure una història des de tots els sentits, un espectacle sensorial que utilitza el format d’instal·lació i recorregut en què les famílies seran les protagonistes de l’experiència amb el suport dels nostres personatges. El recorregut transcorre a través de les diferents estances d’una casa. A cada cambra, decorada amb pocs elements però essencials, hi trobarem un llibre i un minimon o diorama (petita instal·lació que recrea un món real o imaginari a petita escala, dins d’una maleta, un calaix, un llibre, etc.). A mesura que avancem per la instal·lació, anirem descobrint la història que ens explica el llibre, conjuntament amb els minimons sensorials amagats a cada espai.
* Cada quatre minuts entra un grup de sis persones
El conte de Persèpolis. Cia. La Coja Dansa
Una història de ciència-ficció per a imaginar mons alternatius.
La nostra història comença quan tres xiquetes que viuen en diferents planetes troben el llibre de Persèpolis. La seva lectura els generarà preguntes sobre la situació de les dones en la història. A partir d’aquí, començaran un viatge per la història, l’espai i el temps que les portarà a trobar-se en un punt en comú.
Amb El conte de Persèpolis retem homenatge a les escriptores de ciència-ficció que amb les seves obres literàries han qüestionat des dels marges l’estatus de les dones i les seves constants pèrdues de drets. En aquesta proposta per a públic familiar, La Coja Dansa cuida fins a l’últim detall i ofereix un muntatge d’extraordinària bellesa, amb un ritme adequat per a les àvides mirades de la infància.
Edat recomanada: de 5 a 11 anys
A partir del 15 de desembre a entrades.tarragona.cat
Univers. Engruna Teatre
Dues representacions: a les 12 i a les 16.30 h
Durada: 40 minuts
Edat recomanada: de 0 a 2 anys
Aforament reduït a 60 persones
Una experiència sensorial per a la primera infància plena de poesia visual, música en directe i moviment.
Individus i objectes que es desordenen, es mouen i es tornen a ordenar. Que troben l’equilibri i l’harmonia dins de la immensitat. Que busquen com existir enmig del caos, en un lloc concret i un instant precís. Cada habitant d’aquest cosmos, cada so, cada moviment, està subjecte a una fràgil relació amb tota la resta.
Univers és un espai on conviure amb la nostra vulnerabilitat i la capacitat d’adaptar-nos a cada nova situació. Un lloc on explorar com el que és més petit i aparentment insignificant pot fer canviar-ho tot de la manera més inesperada. Una vivència única i irrepetible que es construeix de nou cada vegada i esdevé un viatge evocador i immersiu.
A partir del 15 de desembre a entrades.tarragona.cat
El bosc a casa. Taller de corones vegetals
El bosc a casa. Taller de corones vegetals Bolita & Co
Taller creatiu
Amb motiu del Dia Internacional dels Boscos, confeccionarem corones per fer referència al pas dels ocells pel bosc a partir de materials propis d’aquest espai i altres materials.
Colors de monstre
Colors de monstre Cia. Tombs Creatius
Jocs de fusta
Colors de monstre va més enllà dels jocs de fusta, que es converteixen en art que fa somiar: els objectes són escultures que expressen. L’art combinat amb l’artesania obre la porta a tot un món imaginari que, alhora de fer jugar, fa somiar.
Blauró
Blauró. Cia. La Boia Teatre
Teatre de titelles
Si mai us hi heu fixat bé, sabreu que hi ha un poble al nord de Catalunya on hi passa un tren una vegada a l’any, coincidint amb la lluna plena. Pròxima parada: Blauró, el poble que només coneixia dos colors. Una història
que parla sobre la identitat de ser qui vulguis ser a través dels colors.
Edat: de 3 a 10 anys
El llop ferotge
El llop ferotge. La Cia. del Príncep Totilau
El llop ferotge ha estat caçat. Després d’haver-se menjat la Caputxeta, l’àvia, sis cabretes i gairebé tres porquets, ha d’enfrontar-se a un judici popular, en el qual declararan les mares d’aquests personatges. Quin serà el veredicte? És realment culpable, o potser senzillament tenia molta gana?
Edat: de 3 a 10 anys
Taller de Girocicles
Taller de Girocicles.La Circoteca. Taller de bicicletes circenses
Plaça Vermella (Sant Salvador)
Els circuits de cicles de La Circoteca són una alternativa de taller visual i impactant, tant pel seu disseny com per les seves dimensions. Una cursa en què els participants poden jugar amb bicicletes nanes, monocicles d’iniciació o fins i tot tàndems en miniatura, tant per a petits com per a grans!
Edat: + 4 anys