Roger Morelló Ros, violoncel
Homenatge a Pau Casals
Programa
Johann Sebastian Bach (1685-1750): 1a Suite per a violoncel sol en Sol Major, BWV 1007 Sarabanda
Marc Migó (1993): Variacions sobre el nom de Casals
Johann Sebastian Bach (1685-1750): 2a Suite per a violoncel sol en Re menor, BWV 1008 Sarabanda
Elisenda Fábregas (1955): Danses de la Terra
Marin Marais (1656-1728): Les Voix Humaines - Les Veus Humanes (arr. Roger Morelló Ros)
Preu
Entrada socis gratuïta. Entrada general: 10 €
Les entrades es poden adquirir el mateix dia de la funció 2 hores abans de l’inici de cada concert
2 hores abans de l’inici
Aida Gimeno, soprano & Carlos Sanchís, piano
Souvenirs en forma de cançó presenta una mostra de la cançó espanyola i la mélodie française dels segles XIX i XX, quan París era un dels centres mundials de l’art. Per a començar, presenten la influència del cabaret en la mélodie française amb Francis Poulenc, Kurt Weill i Henri Duparc. En l’eix central trobem dos compositors mediterranis, Joaquín Rodrigo i Frederic Mompou, amb dues de les seves miniatures. Mentre, Xavier Montsalvatge mostra la presència del colonialisme en els corrents artístics amb les seves Cinco canciones negras. També reten homenatge a Antón García Abril amb dues joies de la seva producció vocal i clouen el programa amb una obra clau del repertori espanyol, les Siete canciones populares españolas de Falla.
Programa
Entrada socis gratuïta. Entrada general: 10 €
Les entrades es poden adquirir el mateix dia de la funció 2 hores abans de l’inici de cada concert.
2 hores abans de l’inici
Toni Costa, piano
KATALANIM, EL LLEGAT DELS JUEUS CATALANS
Més enllà de l'apel·latiu genèric de sepharadim per referir-nos a les comunitats jueves que habitaven la península Ibèrica, veus expertes també assenyalen pràctiques culturals específiques en regions més acotades, com la Corona d'Aragó. Girona, Barcelona, Lleida, Tortosa o Palma, a Mallorca, van esdevenir centres de coneixement essencials dels que encara ara en descobrim vestigis.
Filòsofs, metges, cabalistes, però també traductores, cantants i educadores van generar un corpus artístic i cultural importantíssim en les nostres contrades. Aquest concert recupera i reinventa les cançons de la diàspora, en català, jueu-espanyol o ladí, per oferir una nova dimensió d'aquest repertori i, al mateix temps, revalorar-lo i posar-lo en context.
Músiques de les comunitats de katalanim i sepharadim de Salònica o Roma entren en relació amb històries de la Catalunya de les aljames, posant en relleu obres d'art ineludibles com l'Atles Català o l'Haggadà de Barcelonael. També ressonaran cançons occitanes i catalanes prèvies a la diàspora, quan la Corona d'Aragó va ser terra d'acollida d'altres expulsions arreu d'Europa. Aquest concert vol fer valdre el valor eclèctic d'aquestes cançons d'origen tradicional i vocal mitjançant arranjaments moderns per actualitzar-les i sintetitzar-les a piano sol.
Preu
Entrada socis gratuïta. Entrada general: 10 €
Les entrades es poden adquirir el mateix dia de la funció 2 hores abans de l’inici de cada concert.
2 hores abans de l’inici
Sofía Salazar, flauta & Luis Arias, piano
Sofía Salazar i Luis Arias presenten un viatge sensorial per alguns dels paisatges sonors més evocadors d’Espanya. El recorregut s’inicia amb Siete canciones populares españolas, de Manuel de Falla. Recuerdos de Andalucía d’Eduardo Ocón revela amb pinzellades suggestives i emocionals traços de folklore andalús sota el tamís de l’impressionisme francès. Continuem amb Dedicatoria de Federico Moreno Torroba, passant pel nacionalisme de Turina amb la Sonata Española Op. 82 i una de les Danzas fantásticas, ‘Orgia’, la més famosa. I Pablo Sarasate ens endinsarà en el folklore bohemi mitjançant l’escriptura virtuosística i rapsòdica de dels seus èpics Aires gitanos.
Programa
Preu
Entrada socis gratuïta. Entrada general: 10 €
Les entrades es poden adquirir el mateix dia de la funció 2 hores abans de l’inici de cada concert
2 hores abans de l’inici
Gonzalo Peñalosa, guitarra
La complejidad de los procesos culturales precisa considerarlos en contextos sociales e históricos que faciliten su comprensión en profundidad. Entre los intercambios que se produjeron en los viajes entre el viejo y el nuevo mundo, la música traspasó fronteras, permaneciendo ese enriquecimiento hasta nuestros días. Este programa presenta obras de uno y otro lado, mostrando que es mucho más lo que nos une que lo que nos separa. Es un repertorio con contrastes, centrado en los siglos XX y XXI, que crea en ciertos momentos una atmósfera envolvente que invita a reflexionar y evocar ese recorrido a través del tiempo y el espacio, abordando ideas temáticamente entrelazadas, acercándolas y relacionándolas unas con otras; más que asimilar lo diferente, es la aceptación mutua, el respeto a la diversidad y a una comunicación recíproca a través de la guitarra.
Programa
Mario Castelnuovo Tedesco (1895-1968): Variaciones a través de los Siglos |
Preu
Entrada socis gratuïta. Entrada general: 10 €
Les entrades es poden adquirir el mateix dia de la funció 2 hores abans de l’inici de cada concert.
2 hores abans de l’inici
Enrique Monteoliva, baríton & Iñaki Guezala, piano
Viatge d'hivern
El Lied és una de les formes musicals sorgida a redós del Romanticisme amb la voluntat de buscar un sentit i una transcendència musical al poema. El Lied cerca la comunió entre poesia i música per endinsar-se en els sentiments. Franz Schubert, incansable lector i fi degustador de poesia, és un dels màxims exponents del Lied romàntic, i el seu cicle de cançons Winterreise (Viatge d’hivern), una intensa i dramàtica successió d’estats d’ànim en un metafòric viatge desgraciat a l’interior d’una ànima, un descens als inferns personals del narrador que acabarà en la bogeria.
Programa
Franz Schubert: Winterreise
Preu
Entrada socis gratuïta. Entrada general: 10 €
Les entrades es poden adquirir el mateix dia de la funció 2 hores abans de l’inici de cada concert.
2 hores abans de l’inici
Duo Prat
Bernat Prat Sabater, violí | Oriol Prat Sabater, violoncel
DUOS DE KODÁLY I RAVEL PER A VIOLÍ I VIOLONCEL
Vuit cordes i dos arquets són, a priori, pocs elements per crear una obra musical. Paradoxalment, som davant dues partitures d’una riquesa en textures, timbres, ritmes, caràcters i expressions aclaparadora. El fet de disposar de pocs elements va fer esprémer al màxim els dots compositius de Kodály i Ravel, que traslladen la dificultat als intèrprets amb partitures exigents i virtuoses. Les obres van ser creades a principis del segle XX i reflecteixen el reeixit i efervescent moment que vivia la música a Europa. Les arrels folklòriques hongareses són l’essència del duo de Kodály, amb ritmes frenètics i melodies colpidores. Ravel té l’ull posat cap Orient amb moments d’extrema finor harmònica i melòdica combinats amb ritmes trepidants. L’ús de la modalitat és l’element en comú que, més enllà del duo, uneix les dues obres.
Programa
Zotán Kodály: Duo per a violí i violoncel en Re menor, Op. 7 / Maurice Ravel: Sonata per a violí i violoncel en La menor, M. 73
Preu
Entrada socis gratuïta. Entrada general: 10 €
Les entrades es poden adquirir el mateix dia de la funció 2 hores abans de l’inici de cada concert.
2 hores abans de l’inici
Laura Ballestrino, piano
MELODIES DE FOC I AGUA
Foc i aigua, consonància i dissonància, harmonia i caos... Si existeix una veritat que governa sobre la música és que la passió es mostra de moltes formes i colors, a través inclús d'elements oposats. En aquest concert tindrem l'oportunitat d'experimentar la dualitat passional a través d'un diàleg de músiques contrastants. La primera part del concert està associada al món aquàtic; escoltarem des del dramatisme tempestuós de Scriabin fins a la delicadesa onírica en l'Ondine de Ravel, passant per la composició de la mateixa Ballestrino que a la vegada està inspirada en aquest ésser mitològic. Tot seguit, l'explosiva Fuga de Barber encetarà la segona part del concert, en la que trobarem l'element del foc, tant en el laberint de silencis i llampades de Torres, com en la passió ardent de Falla.
Programa
Alexander Scriabin: Sonata núm. 3 en Fa sostingut menor "États d’âme”, Op. 23/ Laura Ballestrino: Ondina / Maurice Ravel (1875-1937) Ondine / Samuel Barber: Piano Sonata Op. 26 / Jesús Torres: Laberinto de silencios / Manuel de Falla: Fantasía bétic
Preu
Entrada socis gratuïta. Entrada general: 10 €
Les entrades es poden adquirir el mateix dia de la funció 2 hores abans de l’inici de cada concert.
2 hores abans de l’inici
Vespres d'Arnadí música antiga
Dani Espasa, director
Programa
Obres de: A. Corelli, G.F. Handel i J.S. Bach.
Preu
Entrada socis gratuïta. Entrada general: 10 €
Les entrades es poden adquirir el mateix dia de la funció 2 hores abans de l’inici de cada concert.
2 hores abans de l’inici
Sabrina Gárdez, soprano & Oriol Sanz, piano
AMOUR PURE - PUR LIEBE
Sabrina Gárdez, guanyadora del V Concurs de Cant Josep Palet de Joventuts Musicals de Martorell, presenta un programa amb una primera part dedicada al Lied alemany amb obres de compositors postromàntics de referència en el gènere, com Gustav Mahler i Richard Strauss. Escolta, obra de la compositora catalana resident a Alemanya Helena Cànovas Parés i l'estrena d'una obra escrita per a la soprano per Nuria Núñez, compositora resident de la Xarxa de Músiques, farà de frontissa per passar del Lied al món de l’òpera amb àries de títols de Gioachino Rossini, Puccini, Bizet i Gounod. Totes les obres tenen referents a l'amor pur que dona títol al concert
Programa
Gustav Mahler: "Ich atmet’ einen linden Duft!” de Rückert Lieder / "Ich ging mit Lust durch einen grünen Wald” de Des Knaben Wunderhorn / “Erinnerung" de Lieder und Gesänge aus der Jugendzeit / "Liebst du um Schönheit" de Rückert Lieder / Richard Strauss: 4 Lieder, Op.27 / Helena Cánovas: Escolta / Nuria Núñez: Títol a determinar (obra estrena) / Gioachino Rossini: “Non si da follia maggiore” de l'òpera Il Turco in Italia / Giacomo Puccini: “Signore Ascolta” de l'òpera Turandot / Georges Bizet: "C’est de contrebandiers… Je dis que rien ne m’épouvante" de l'òpera Carmen / Charles Gounod: "Dieu ! quel frisson court dans mes veïnes!" de l'òpera Roméo et Juliette
Preu
Entrada socis gratuïta. Entrada general: 10 €
Les entrades es poden adquirir el mateix dia de la funció 2 hores abans de l’inici de cada concert.
2 hores abans de l’inici
Cor de cambra de la Federació Catalana d'Entitats Corals
Directors: Montserrat Ríos i Daniel Mestre
800 ANYS DE MÚSICA CORAL CATALANA
Programa
1. Mariam matrem – Llibre Vermell de Montserrat (ss. XIII-XIV)
2. N’Eulàlia vol gonella (de “La Negrina”) – Mateu Fletxa, el Vell (1481-1553)
3. Regina Caeli – Joan Cererols (1618-1680)
4. L’Hereu Riera – Trad. Catalana / Arr. Josep Cumellas Ribó (1857-1940)
5. El testament d’Amèlia – Trad. Catalana / Arr. Enric Morera (1865-1942)
6. Ball rodó – Trad. Catalana / Arr. Frederic Mompou (1893-1987)
7. Prec de Nadal – Matilde Salvador (1918-2007) / Text. S. Espriu
8. La calma de la mar – Trad. Catalana / Arr. Enric Ribó (1916-1996)
9. Ton pare no te nas – Trad. Mallorca / Arr. Baltasar Bibiloni (1936)
10. Amor mariner – Manuel Oltra (1922-2015) / Text: Pere Quart
11. Joan del Riu – Trad. Catalunya nord / Arr. Manuel Oltra
12. El campanar de Lleida (Sardana) - Manuel Oltra / Text: M. Morera i Galícia
13. O vos omnes - Pau Casals
14. O Magnum Mysterium – Carles Prat (n. 1985)
15. El cant dels ocells – Trad. Catalana / Arr. Bernat Vivancos (n. 1973)
Preu
Entrada socis gratuïta. Entrada general: 10 €
Les entrades es poden adquirir el mateix dia de la funció 2 hores abans de l’inici de cada concert.
Una hora abans de l’inici del concert
Marta Cubas, acordió
UN VIATGE DE NÀPOLS A NOVA YORK
Aquest concert recull obres que mostren alguns dels diversos estils pels quals ha travessat la música, embarcant-nos en un viatge que comença a Nàpols al voltant del 1700 i finalitza a Nova York en el segle XXI, creuant èpoques que van des de la música barroca fins a la contemporània. En aquest camí es veuen reflectits els canvis en les tècniques compositives i com, a mesura que els anys avancen, es crea una necessitat d’innovar a través dels recursos sonors dels instruments.
Programa
Domenico Scarlatti: Sonata en Fa menor K386 / Alfred Schnittke: Suite Fairy Tale, moviments I, II i IV / Toshio Hosokawa: Melodia / Martin Lohse: Passing III / Antonio Soler: Sonata en Re menor núm. 117 / Tomás Ocaña: La pieza que compuse mientras no podía dormir porque mi madre no paraba de roncar / Isaac Albéniz: ‘Aragón’, de la Suite Española Op. 47 / John Zorn: Roadrunner
Preu
Entrada socis gratuïta. Entrada general: 10 €
Les entrades es poden adquirir el mateix dia de la funció 2 hores abans de l’inici de cada concert.
2 hores abans de l’inici
Jove Orquestra Intercomarcal (JOIC)
Director: Marcel Ortega i Martí
CONCERT DE PRIMAVERA
Preu
Entrada socis gratuïta. Entrada general: 10 €
Les entrades es poden adquirir el mateix dia de la funció 2 hores abans de l’inici de cada concert.
2 hores abans de l’inici
Júlia Maria Figueres Heinz, piano
Programa
HAYDN: Sonata en MibM HobXVI 52
CHOPIN: Balada n1 en solm
GRANADOS: Quejas o la maja y el ruiseñor
DEBUSSSY: Estampas: Pagodes
LISZT: Weinen, Klagen, Sorgen, Zagen
Preu
Entrada socis gratuïta. Entrada general: 10 €
Les entrades es poden adquirir el mateix dia de la funció 2 hores abans de l’inici de cada concert.
2 hores abans de l’inici
Rafael Quirant, sopranista & Jezabel Esbrí, piano
ENTRE EL BARROC I EL BEL CANTO
Rafael Quirant i Jezabel Esbrí presenten un suggestiu programa que recorre els períodes més representatius de la història del cant. Des dels inicis de l’òpera amb bella música de Claudio Monteverdi, i el període barroc, amb dos compositors cabdals del període, Georg Friedrich Händel i Antonio Vivaldi, fins a arribar al bel canto amb obres de dos dels més representatius compositors, Vincenzo Bellini i Gioachino Rossini.
Programa
Georg Friedrich Händel: Obertura de l’òpera Serse (piano sol) / Claudio Monteverdi: ‘Ecco l’atra palude’, de l’òpera L’Orfeo / Antonio Vivaldi: ‘Vedro con mio diletto’, de l’òpera Il Giustino / Geminiano Giacomelli-Antonio Vivaldi: ‘Sposa son disprezzata’, de l’òpera Bajazet / Georg Friedrich Händel: ‘Per rendermi beato’ i ‘Crude furie’ de l’òpera Serse / Vincenzo Bellini: ‘Ah non credea mirarti’, de l’òpera La Sonnambula (piano sol) / Gioachino Rossini: Canzonetta spagnuola / Vincenzo Bellini: Àries de cambra: Malinconia, Il férvido Desiderio i Vaga luna che in argenti / Gioachino Rossini: Giovanna d’Arco, cantata per a veu i pianoforte
Preu
Entrada socis gratuïta. Entrada general: 10 €
Les entrades es poden adquirir el mateix dia de la funció 2 hores abans de l’inici de cada concert.
2 hores abans de l’inici
Trio Capmany
Pau Roca Carreras, oboè | Joan Roca Carreras, clarinet | Clara Canimas i Furcarà, fagot
DEL PRESENT A L’ARA: LA CONTEMPORANEÏTAT MUSICAL
Música fresca, pròxima, d’ara, pensada i creada des del present, tocada i viscuda per músics amb el mateix recorregut, escoltada i experimentada per persones amb un mateix camí. En aquest concert es fuig del repertori habitual per a trio de canyes per a oferir obres inèdites, encarregades i estrenades pel Trio Capmany. En Tres jocs per a tres infants Joan Pérez- Villegas regala una música juganera en la qual el trio dialoga i gaudeix sense preocupacions. El Divertimento de Lluís Cavalleria explica amb humor i al·legories musicals les vivències i els compositors que descobreixen conjuntament amb el seu autor, el seu professor d’harmonia i orquestra del trio. Amb un llenguatge atrevit i explotant els recursos del trio de canyes, arribarà Romantic machine de Dani López. Finalment, Antekha Trio de Jordi Cornudella, dividida en tres parts, narra una història atemporal d’un sacrifici que ens porta a un final tràgic i vibrant.
Programa
Entrada socis gratuïta. Entrada general: 10 €
Les entrades es poden adquirir el mateix dia de la funció 2 hores abans de l’inici de cada concert.
2 hores abans de l’inici
Metropolitat Union Barbeshop Quartet
Daniel Morales, tenor | Martí Doñate, lead | German de la Riva, baix | Joan Mas, baríton
BACHBERSHOP
Quan quatre cantants amb recorregut professional de música clàssica es troben per cantar cançons de barbershop, a través de la seva textura homofònica es descobreix un ventall d’estils ben diferents, com ara pop, rock, soul, blues, jazz, gospel i folk. Al llarg dels anys, el quartet Metropolitan Union s’ha anat trobant amb peces modernes que estaven inspirades en melodies, patrons harmònics o himnes del Barroc. Bachbershop, és l’espectacle en el qual es desenvolupen aquestes semblances de dues èpoques musicals ben diferenciades per veure que ni el barroc està tan lluny de la música moderna, ni al revés. Què diria Johann Sebatian Bach si escoltés la seva Bourrée en Mi menor, en una versió heavy metal? O què ens diria Hans Leo Hassler si sentís la seva melodia en una peça de Simon & Garfunkel? Els punts de connexió entre l’estil homofònic del barbershop i la polifonia fugada del Barroc semblen una distopia. Malgrat tot, Metropolitan Union unirà, valgui la redundància, aquests punts que semblen tan inconnexos. Us meravellarà amb els hits més comercials del Barroc i us deixarà sense alè amb els finals lluminosos tan característics del barbershop, els tags.
Programa
Entrada socis gratuïta. Entrada general: 10 €
Les entrades es poden adquirir el mateix dia de la funció 2 hores abans de l’inici de cada concert.
2 hores abans de l’inici
Hèctor Tarín Nieto, piano
CONCERT I PRESENTACIÓ DEL LLIBRE
Hèctor Tarín Nieto, autor i pianista · Inés Borrás, comentarista
APROXIMACIÓ A LA VIDA I OBRA DE JOSÉ ANTONIO VALLS SUBIRATS (1958-1983).
Autor del llibre biogràfic i analític que ha publicat la Universitat de València sobre el músic tarragoní José Antonio Valls Subirats.
PRESENTACIÓ a Tarragona del llibre juntament amb l'edició digital de totes les seves partitures. INTERPRETACIÓ d’algunes de les seves obres.
L’obra creativa de José Antonio Valls Subirats (1958-1983), músic d’Alcanar que va morir prematurament abans de poder desenvolupar la seua prometedora trajectòria com a compositor, director, intèrpret i docent, no s’ha estudiat fins ara amb la profunditat que es mereix. En aquest llibre, a mode d’homenatge, s’analitza la seua figura des d’un punt de vista biogràfic, pero també com a acadèmic i professional, estudiant la seua producció per a determinar les característiques que el defineixen com a compositor, els seus recursos creatius i els seus lligams amb músiques foranes, com ara el jazz.
Programa
Enrique González Gomá (1889-1977): Tríptic Tarragoní
Vicent Asencio (1908-1979): Preludio a la Dama de Elche
Eduardo Montesinos (1945): Preludio en tono de mi
Ma Teresa Oller (1920-2018): Preludio en Do sostenido
Amando Blanquer (1935-2005): Quatre preludis
José Antonio Valls Subirats (1958-1983): Tres preludios de Broodway
Recital de piano del concertista internacional DMITRY ISHKHANOV
PROGRAMA:
S.Rachmaninoff: Corelli variations op 42 N.Medtner: Sonata Triad op 11 no 3 N.Medtner: Sonata Tragica op 39 no 5 - S.Prokofiev: Sonata No 3 op 28 A.Scriabin: Selection of Preludes of op 11 .Scriabin: Two Poems op. 32 I.Albeniz: Suite Española Op.47 I.Albeniz: “Corpus Christi en Sevilla” from Iberia Book I no. 3
2 hores abans del concert
Carlos Bujosa Salazar, piano
PROGRAMA:
Sonata per a piano núm.30 en mi major, op.109 (L. v. Beethoven) - Carnaval de Viena, op.26 (R. Schumann) - Quatre peces per a piano, op.119 (J. Brahms)
2 hores abans del concert