Esteu aquí: Inici Activació Econòmica, Treball i Comerç Comerç Comerç Viu Campanyes 2014

Campanyes 2014

L'Ajuntament de Tarragona signa un acord amb l'Institut Vidal i Barraquer

L'Ajuntament de Tarragona i el Institut Vidal i Barraquer arriben a un acord de col·laboració en matèria de comerç

 

El pròxim 5 de febrer de 2014 a les 10:30 hores, a la Sala d’Actes de l’Ajuntament de Tarragona, es formalitzarà la signatura del conveni de col·laboració entre l’Ajuntament de Tarragona i l'Institut Vidal i Barraquer, impulsat des de la conselleria de Comerç i Turisme, document que servirà per posar les bases d’un marc de treball estable entre ambdues institucions i en favor del teixit comercial de la nostra ciutat.

En l’acte de signatura, públic i de lliure assistència, hi seran presents i signaran el conveni l’Alcalde de Tarragona, sr. Josep Félix Ballesteros i el director de l'Institut Vidal i Barraquer, sr. Narcís Castanedo, amb la presència de convidats del centre de formació i de la consellera de Comerç i Turisme, sra. Patricia Anton. Hi haurà cobertura de premsa, i volem aprofitar per convidar el sector comercial i la ciutadania en general.

En relació al conveni, les parts signants manifesten que els projectes comuns a desenvolupar afecten aquests àmbits:

Institut Vidal i Barraquer

  1. Creació i manteniment anual d’una base de dades dels establiments comercials de la ciutat de Tarragona
  2. Treballs d’investigació comercial
  3. Projecte d’integració laboral INS Vidal i Barraquer amb el comerç local
  4. Promoció del comerç i el consum intel·ligent e informat
  5. Promoció del comerç electrònic

 

En qualsevol cas, cal destacar que el projecte estrella que vehicularà el conveni consistirà en la realització d’una base de dades dels establiments comercials i de serveis de la ciutat de Tarragona, que s’anirà renovant any rere any, i que es podrà crear a partir del treball de camp dels alumnes dels mòduls de comerç de l'Institut Vidal i Barraquer, que aniran comerç per comerç de Tarragona, per obtenir les dades.

La justificació de la creació i manteniment d’aquesta base de dades comercial, rau a tractar d’aconseguir una comunicació més directa i fluida entre l’Ajuntament de Tarragona i els comerços de la nostra ciutat, sens dubte, el primer pas per a poder implementar actuacions institucionals que s’ajustin a les necessitats i aspiracions del nostre comerç, i que alhora, beneficiïn als nostres ciutadans.

Un altra finalitat que se’n deriva, és poder conèixer millor el teixit comercial de la nostra ciutat, per tal d’afavorir que els alumnes del Vidal i Barraquer elaborin informes, estudis i propostes de dinamització i promoció comercial, que puguin ser d’aplicació directa i impulsin la competitivitat i professionalitat del teixit comercial detallista de Tarragona.

I finalment, cal indicar que aquesta és una bona oportunitat perquè els nostres comerciants, coneguin el potencial i bona preparació dels alumnes del Vidal i Barraquer, futurs professionals que s’han d’integrar com a treballadors dins del sistema comercial de Tarragona.

Cal indicar que l'Institut Vidal i Barraquer és l’únic centre educatiu que imparteix quatre mòduls de comerç a la nostra ciutat, i d’aquí la importància que el seu alumnat, futurs professionals del sector comerç, es faci molt més visible entre la ciutadania i el comerç local.

Sens dubte que el primer pas en aquesta direcció es podrà constatar en els pròxims mesos, quan els alumnes del Vidal i Barraquer facin el treball de camp pels nostres carrers i comerços. S’estima que a la finalització del mateix, es presentaran públicament els resultats de la seva feina.

Des de la conselleria de Comerç i Turisme, volem agrair per avançat als alumnes i professors del Vidal i Barraquer, la seva alta disponibilitat i predisposició, així com la confiança donada al projecte en comú, i desitgem que els treballs i iniciatives en vers el comerç tinguin una utilitat pràctica i profitosa tant pels alumnes com pel nostre teixit comercial urbà.

Finalitza la campanya "Puja al Bus i baixa Promocions"

L'experiència pilot dels codis TarraQR vinculat al comerç local es va desenvolupar durant el nadal.

La campanya ha tingut una important difusió entre els comerciants i consumidors de Tarragona, i l’experiència ajudarà a millor l’eina i el conjunt del projecte, que ha desenvolupat i posat en marxa l’empresa STAITEC, una spin-off de la URV.

A partir dels resultats que s’obtinguin de la monitorització de dades de la campanya, es convocarà des de la conselleria de Comerç i Turisme als comerciants de Tarragona, per donar a conèixer les avantatges del projecte, explicar les conclusions i valoracions que s’obtinguin i fer les noves propostes per continuar apostant per aquesta eina de marketing i de difusió de les promocions del nostre comerç i del teixit de serveis a Tarragona entre la ciutadania.

Activitat promocional "Night & Shop by Tarragona"

Night & Shop by Tarragona

La conselleria de Comerç i Turisme de l’Ajuntament de Tarragona, realitzarà el pròxim dia 22 de novembre, entre les 20 i les 24 hores, l’activitat promocional Nigth&Shop by Tarragona, una original campanya de dinamització comercial a la nostra ciutat consistent en una nit d’oci al carrer i de compres als establiments comercials.

La proposta vol promocionar la gran i variada oferta comercial i de restauració de la nostra ciutat, i pretén animar als possibles compradors a avançar, mitjançant ofertes o promocions, la campanya nadalenca del 2013.

Els comerços participants dins la franja horària indicada, oferiran com sempre la seva oferta de productes i serveis, i us estimulem a què pugueu incorporar propostes d’ofertes i promocions addicionals i vinculades a aquesta jornada de portes obertes.

Com a elements atractius per als ciutadans i consumidors, es disposaran 3 espais lúdics situats en diferents punts per afavorir la fluctuació de clients entre els establiments de la ciutat, i en ells s’oferiran tastets de productes, música en viu, activitats participatives i promocionals, entrega de descomptes i regals directes, entre d'altres.

 

Podeu consultar el llistat d'establiments participants en aquest enllaç

Campanya comercial de tardor "Puja al Bus, i Baixa’t Promocions!"

La conselleria de Comerç i Turisme de l’Ajuntament de Tarragona, en col·laboració amb la conselleria de Mobilitat, l’Empresa Municipal de Transports (EMT), l’empresa de tecnologies de la informació STAITEC (spin-off de la URV) i de la mà de diverses Associacions de comerciants de Tarragona, impulsa una nova campanya de dinamització comercial per aquesta tardor a la ciutat de Tarragona, anomenada “Puja al Bus, i Baixa’t Promocions”.

CodisTARRAQR-CARTELL

Es tracta d’una campanya pionera de cupons promocionals dels comerços de Tarragona, amb descomptes per la compra de productes i serveis que es podran descarregar, acumular i gestionar, de forma integral i conjunta, des del telèfon mòbil del mateix usuari i consumidor, a partir de l’escaneig de codis QR i d’un APP anomenada NFC+.


Desenvolupament de la campanya

 

  1. A l'interior dels autobusos de la EMT que circularan per diverses línies de la ciutat de Tarragona, podreu trobar unes galetes amb codis QR (veure imatge) que es podran escanejar amb un smartphone, i permetran descarregar els cupons de descompte a emprar als comerços adherits a la campanya.
  2. Prèviament, caldrà descarregar l’aplicatiu NFC+ (disponible a l’Apple Store i al Google Play) gestor dels cupons de descompte i promocionals, escanejant qualsevol dels codis QR dels cartells que trobareu a l'interior dels busos, a les marquesines de les parades, a les oficines de la EMT a Tarragona (carrer Soler, 4 i al vestíbul de l’estació d’autobusos carrer Pere Martell, 1) així com als cartells que anuncien la campanya als aparadors dels comerços participants.
  3. Per fer-ne ús dels cupons promocionals descarregats, només caldrà anar a qualsevol dels establiments adherits, i un cop feta la compra corresponent, mostrar el nostre cupó vinculat a aquell establiment, mitjançant el mòbil, al responsable de la botiga, i aquest el bescanviarà, fent-nos gaudir del descompte sobre la compra efectuada, i a més a més, ens donarà un tiquet gratuït de la EMT per gaudir de les línies de bus de Tarragona.

 

CodisTARRAQR-Tres.passos

A la campanya participen establiments comercials i de restauració del centre i barris de ponent de la ciutat de Tarragona, i s’iniciarà a partir de començaments de novembre de 2013.

La proposta promocional dels productes i serveis dels comerços participants està especialment pensada i adreçada a un públic jove, usuari habitual de les noves tecnologies, les aplicacions mòbils, smartphones i les xarxes socials com Facebook, i com no, el transport públic de Tarragona.

Tarragona i el seu comerç urbà té i ofereix una atractiva i variada oferta comercial, molt i molt a prop nostre, i aquesta campanya vol ajudar a situar-la al mapa de la nostra ciutat.

“Puja al Bus, i Baixa’t Promocions” és una campanya innovadora per diversos motius, donat que aposta per la utilització de les noves tecnologies mòbils (smartphones) per a gestionar els cupons promocionals (no caldrà portar papers per poder gaudir de les promocions), perquè s’adreça a un públic jove, perquè integra l’ús de les xarxes socials, i especialment perquè el comerç minorista urbà de Tarragona encapçala i impulsa proactivament una nova manera d’apropar-se al client i a les seves necessitats, demostrant un cop més el seu dinamisme, modernitat i lideratge comercial.

El comerç de Tarragona, més a prop que mai del consumidor, novament capdavanter amb aquesta campanya, fent seu un nou model comercial urbà integral (comerç físic i comerç virtual), posant en marxa una nova eina de màrketing i venda promocional que incorpora les xarxes socials per amplificar els impactes comercials de la seva oferta de descomptes i promocions.

Més informació i establiments adherits

Seminari de Neuromarketing i Neurociència

La conselleria de Comerç i Turisme amb el comerç minorista i la formació com a eina de competitivitat

NeurovendesLa conselleria de Comerç i Turisme de l’Ajuntament de Tarragona, en col·laboració amb l’empresa de formació OPTIM TRAINING, organitza un seminari formatiu amb el nom de “NEUROMARKETING i NEUROVENDA APLICADA AL SECTOR RETAIL”, dirigit als comerciants de la nostra ciutat i que es durà a terme al llarg del mes d'octubre de 2013, a l'Espai Turisme del carrer Major, n. 37 de Tarragona.

Aquesta formació està directament enfocada a millorar les nostres habilitats en l’atenció i venda al client, emprant recursos i coneixements pràctics, que ens ajudaran a diferenciar-nos, tot generant valor afegit al client que ens ve al nostre comerç.

Els curs és gratuït, impartit per experts en neuromàrketing i neurovenda, el nombre de places és limitat, i seran cobertes per estricte ordre d’arribada de les sol·licituds.

Fitxa resum del Seminari Formatiu:

Us adjuntem per al vostre interès:

  1. la Fitxa del Programa Formatiu,
  2. el Full de sol·licitud d’inscripció
  3. el Qüestionari de “detecció d’expectatives en relació al curs”.

Per a formalitzar la inscripció, cal aportar la documentació reomplerta, abans del 10 d’octubre de 2013,  i les dues opcions possibles per fer-ho són:

1)      Entrega en mà del Full sol·licitud d’Inscripció+Qüestionari reomplert, al Palau Firal i de Congressos de Tarragona, c. Arquitecte Rovira 2, de Tarragona

2)      Enviament de Full sol·licitud d’Inscripció+Qüestionari reomplert (escanejat, i en format PDF o JPG), al mail comerciturisme@tarragona.cat .

Per a qualsevol aclariment, cal contactar amb del departament de Promoció Comercial de la conselleria de Comerç i Turisme de l’Ajuntament de Tarragona (Telèfon 977 25 09 79; mail – comerciturisme@tarragona.cat )

 

Conselleria de Comerç i Turisme

Ajuntament de Tarragona

Un projecte ambiciós pel comerç de Tarragona

Els alumnes de comerç del Vidal i Barraquer a l’Ajuntament de Tarragona amb motiu de signatura d’un conveni de col•laboració en matèria de comerç

 

Aquest dimecres, 5 de febrer de 2014, amb motiu de la signatura del conveni de col·laboració entre l’Ajuntament de Tarragona i el Institut Vidal i Barraquer, en l’àmbit del comerç, els alumnes del mòdul superior de Comerç i Marketing, han pogut assistir a l’acte i roda de premsa subsegüent.

Roda Premsa conveni col·laboracio Comerç

A partir d’aquesta signatura els alumnes del Vidal i Barraquer, prepararan tot el treball de camp que els ha de dur a confeccionar una base de dades dels comerços i serveis de Tarragona, a partir de la visita porta a porta dels locals i establiments comercials oberts a la nostra ciutat.

 

La feina serà coordinada i supervisada per les professores de d’investigació comercial del centre, amb estreta implicació del departament de promoció comercial de l’Ajuntament.

Alumnes del Vidal i Barraquer amb l'alcalde de Tarragona

Es preveu que amb aquesta nova base de dades, el comerç de Tarragona podrà tenir una millor interlocució amb l’Ajuntament, així com amb el món formatiu del comerç a la ciutat.

 

Aquest mateix any, els alumnes de comerç i marketing del Vidal i Barraquer podran traslladar enquestes als comerciants per disposar de la seva opinió, i obtenir informació de primera mà i útil per a fer estudis i propostes de dinamització comercial i promocional.

Alumnes del Vidal i Barraquer a la sala dels Penjats

Donat que la col·laboració del Vidal i Barraquer amb el comerç i amb l’Ajuntament de Tarragona, s’estableix amb intenció de continuïtat en el temps, s’espera que d’aquesta aliança, el benefici es traslladi de forma profitosa a la nostra ciutat i el seu teixit comercial.

 

Finalment, l’alcalde de Tarragona, un cop signat el conveni, ha intercanviat impressions amb els alumnes, i els han encoratjat per fer una bona feina, tot encetant aquesta relació en l’àmbit comercial, que ha de servir a nivell professional a tots els alumnes, apropant l’excelència formativa del Institut Vidal i Barraquer al teixit comercial de Tarragona.

TARRAGONA DISPOSA D’UNA OFERTA COMERCIAL DIVERSA I AMB DIFERENTS POLS D’ATRACCIÓ

Es presenta un estudi estratègic del comerç de Tarragona del 2013-14
Estudi Estrategic Comerç Tgna 2012-14_01

 

Segons l’estudi que ha encarregat el departament de Promoció comercial de l’Ajuntament de Tarragona a l’empresa Planol.Info, l’estat del comerç al llarg del 2013 i en previsió de futur, presenta una oferta comercial diversa i amb diferents pols d’atracció.

L’estudi es basa en les dades que poden trobar-se al portal de Comerç de Tarragona (www.biztarragona.com), web on són geolocalitzades les activitats de comerç i serveix del Centre de Tarragona.

S’han tabulat dades d’un total 3.212 establiments comercials de la trama urbana de Tarragona, dels que 2.415 estan ocupats amb activitats comercials i de serveis, i que conformen el 75%. Per tant el nivell d’ocupació comercial, no obstant la crisi, segueix sent força elevat a Tarragona i per sobre de la mitja catalana i d’altres poblacions properes. En comparació amb el darrer estudi on s’indicava que el nivell d’ocupació de locals comercials era del 76,3%, l’estudi ens indica que s’ha frenat el procés de destrucció de teixit comercial a la ciutat.

El nombre d’establiments comercials i de serveis sumen 1.806.

Els establiments comercials sumen 1.003 locals i representen als grups d’activitat de Comerç quotidià alimentari, Equipament a la llar, Equipament per a la persona, Cultura i Lleure i altres.

El nombre d’establiments vinculats a hosteleria i restauració representen el 21,4% del total (517 establiments en total).

Les zones del Serrallo (amb un 27.3%) i el Casc Antic (amb un 40,8%), dels locals ocupats amb activitats de restauració i hosteleria, manifesten la seva especialització, i es consoliden com nuclis urbans diferenciats i pols d’atracció turística pel seus valors patrimonials i gastronòmics.

Amb un índex d’atracció comercial (IAC, nombre de comerços no quotidians respecte el total de locals amb ús comercial) igual a 32, la zona de l’Eixample de Tarragona (zona entre Rambles més els voltants del Mercat Central), mostra i es consolida com a eix comercial d’atracció per al consumidors d’altres poblacions properes a Tarragona, per a fer les seves compres de productes de moda, llar, regals, cultura i oci.

Les zones on es concentren oportunitats d’especialització de negocis poden localitzar-se a la zona Serrallo i Casc Antic, vinculades al Turisme de qualitat, com ara el segment turista rus com del turisme de creuers, i es detecten oportunitats en el lloguer i compra de locals comercials.

La vitalitat comercial de la ciutat es demostra amb augments significatius des del 2012 en el nombre d’establiments comercials coma ara els de regals i souvenirs (un creixement d’un 71,6%), menjar ràpid (un 35,1%), floristeries (un 35,1%) i fruiteria (un 28,7%), vinculat a la vitalitat del turisme i l’adaptació del comerç a la nova realitat del consumidor, però també recollint l’efecte de la crisis financera i de reestructuració bancària, detectat-se tancaments d’un nombre important de sucursals de banca i serveis financers.

A Tarragona, per tant, es detecten interessants oportunitats d’inversió i de negoci en el sector comerç, serveis, restauració i vinculats en general, al turisme de qualitat, i cal aprofitar-ho i fer-ne difusió, a nivell municipal a través del serveis a l’emprenedor de TARRAGONA IMPULSA. Però també la resta d’institucions públiques i privades, entre elles les associacions de comerciants i de restauració han d’estar atent per assessorar al empresaris i nous emprenedors.

Accés al contingut del Document Resum Estudi Estrategic presentat en roda de premsa el passat 5.5.2014

 

II Edició de la Night and Shop By Tarragona

II Edicio Night & Shop by TarragonaLa conselleria de Comerç i Turisme de l’Ajuntament de Tarragona engega l’activitat promocional Night and Shop Spring by Tarragona, una original campanya de dinamització comercial a la nostra ciutat, consistent en una nit de compres als establiments comercials.

La Night and Shop Spring by Tarragona està pensada com una campanya de comunicació i difusió de l'àmplia i atractiva oferta comercial de Tarragona.

Per tal que aquesta jornada comercial sigui un èxit cal la col·laboració activa dels comerços i serveis de la nostra ciutat, obrint les portes dels seus establiments comercials el pròxim divendres dia 13 de juny entre les 20 i les 24 hores, per tal d’oferir a tots els clients el bo i millor del vostre servei comercial i fent propostes de descomptes i promocions.

Si voleu que el vostre negoci participi en la campanya la data límit d'inscripció és el pròxim divendres vinent 23 de maig de 2014. Podeu descarregar-vos en aquest enllaç el formulari per fer-ho.

Podeu trobar més informació de la campanya en aquest enllaç al dossier Night and Shop by Tarragona

Per a qualsevol aclariment poseu-vos en contacte amb el departament de promoció comercial de la conselleria de Comerç i Turisme de l’Ajuntament de Tarragona, telèfon 977 250 979, o al comerciturisme@tarragona.cat

III Nitght & Shop by Tarragona

El dia 5 de desembre de 2014, de 20 a 24 hores, va tenir lloc una nova edició de la Nitght & Shop By Tarragona.

Aquesta edició coincideix amb la Festa d'encesa dels llums de Nadal de la ciutat. La festa es va fer com sempre a la Rambla a partir de les 18 h (a l'alçada del Banc d'Espanya) i fins a les 19.45 hores, pràcticament enllaçant amb l’hora d’inici de la Night & Shop.

Com a novetat aquest any, la ciutat podrà gaudir d’una pista de gel natural situada a la plaça Verdaguer que s'ha posat en funcionament el mateix dia 5 de desembre i romandrà oberta fins al 18 gener de 2015.

Tots els establiments participants en aquesta gran festa del comerç han regalat tiquets especials als seus clients per gaudir de la pista de gel.

Comparteix

© Ajuntament de Tarragona - Plaça de la Font, 1
43003 Tarragona - Tel. 977 296 100 - ajuntament@tarragona.cat