Esteu aquí: Inici Comerç Notícies Notícies 2014 Tarragona tanca una temporada d'estiu amb un increment del 6% de visitants

Tarragona tanca una temporada d'estiu amb un increment del 6% de visitants

Tarragona tanca una temporada d'estiu amb un increment del 6% de visitants

Les xifres indiquen una consolidació de la marca Tarragona i de l’encert de productes com Tarragona ciutat de castells, el Tarraco Talgo o Història Viva
Tarragona tanca una temporada d'estiu amb un increment del 6% de visitants Foto: Mauri Fernández
16/09/2014

La temporada turística d’aquest estiu es tanca amb un balanç de xifres molt positiu. “Un fet que demostra l’èxit de l’estratègia turística que s’ha anat desenvolupant els darrers set anys i mig”, apunta l’alcalde de Tarragona, Josep Fèlix Ballesteros. “Productes com Tarragona ciutat de castells, el Tarraco Talgo o Història Viva demostren una vegada més que Tarragona continua sent una important destinació cultural. Oferim una singularitat basada en el que som, és a dir una ciutat i, per tant, una destinació turística potent en cultura i patrimoni”, afegeix la consellera de Turisme, Patrícia Anton.

En un context econòmic general, la ciutat de Tarragona i el territori que lidera, es consolida com la segona gran àrea metropolitana de Catalunya per darrere de Barcelona, i per damunt de la resta de capitals de província o ciutats importants en la nostra demografia com són l'Hospitalet de Llobregat, Terrassa, Sabadell i Reus.

 

Tarragona es perfila com la segona capital de Catalunya
Catalunya és un territori petit i descompensat demogràficament amb una gran capital, Barcelona, i la seva àrea metropolitana, molt potent. Les comparatives de 2010, 2011, 2012, 2013 i el que portem de 2014 (segons recull l’Anuari Econòmic de La Caixa), entre Tarragona i Barcelona amb altres ciutats importants de Catalunya, palesen la força de Tarragona, per sota de Barcelona, però predominant per damunt de les altres ciutats. Una vegada més es constata el pes enorme de Barcelona i la seva àrea d'influència en el dinamisme del país, però també es reflecteix la importància de les zones perifèriques.
Pel que fa les capitals provincials, Tarragona també ofereix millors resultats que Lleida i que Girona en els índexs d'activitat econòmica, en activitat industrial, en comerç, restauració i turística. Es consolida, així un territori imprescindible pel conjunt de l'economia catalana liderat per Tarragona, amb l’aportació efectiva de Reus i les poblacions el Camp de Tarragona.

 

Bona ocupació turística aquest estiu
Pel que fa a l’ocupació turística a Tarragona durant el període de juny a agost ha obtingut un total de 172.600 visites. És a dir, 586.000 pernoctacions a hotels i càmpings de la ciutat amb una mitjana d'1,7 dies d’estada en hotels i 5 dies als càmpings. Respecte a l’any passat, s’ha produït un increment de visites de turistes que se situa al 6%. La procedència dels turistes als hotels és d’un 48% nacional i un 52% internacional. Pel que fa a la procedència dels turistes als càmpings és d’un 63% nacional i un 37% internacional.

El mercat amb més representació ha estat el francès, seguit del rus. Una dada que contrasta amb la resta de Catalunya on el turista procedent de Rússia ha baixat, mentre que a Tarragona s’ha mantingut. En concret el mercat francès ha experimentat un nou increment respecte a l’any passat. Es tracta d’un 13,96%, mentre que el rus també va en línia creixent, un 15,78%. Altres mercats importants que han triat Tarragona com a primera opció de destí turístic és el Regne Unit amb un creixement del 24,66%, Itàlia amb un 35,84%, Alemanya amb un 6,92% i Països Nòrdics amb un augment del 16,63%.

Respecte al total de visitants, un 22% són d’origen català, un 20% de la resta d’Espanya i un 58% són provinents del mercat internacional. Durant aquest estiu, s’aprecia un augment dels turistes, tant nacionals (17,65%) com internacionals (16,29%) respecte al mateix període de l’any anterior. També s’acumula un increment en les consultes ateses per les oficines i punts d’informació turística del Patronat Municipal de Turisme. És a dir, l’increment de consultes se situa en un 11,87% respecte a 2013.

Segells de reconeixement d'administració oberta