Esteu aquí: Inici Comerç Notícies Notícies 2019 Tarragona i el Festival de Cine d'Eivissa, escollits com a representants espanyols a les rutes de turisme cinematogràfic MovieTravel

Tarragona i el Festival de Cine d'Eivissa, escollits com a representants espanyols a les rutes de turisme cinematogràfic MovieTravel

Tarragona i el Festival de Cine d'Eivissa, escollits com a representants espanyols a les rutes de turisme cinematogràfic MovieTravel

MovieTravel és un projecte finançat per la UE que aposta per un model de turisme cultural sostenible vinculat al Patrimoni UNESCO
22/03/2019

Tarragona i el Festival Ibicine d’Eivissa han estat les destinacions escollides pel consorci transnacional que gestiona les rutes de turisme cinematogràfic per Europa del projecte MovieTravel, i es beneficiaran de la prova pilot que s’està implementant. Així ho ha anunciat a B-Travel l’agència de comunicació Inmedia, que representa Espanya dins del consorci FAMOUS.

Tarragona i Eivissa han estat seleccionades d’entre una llista de candidates finalistes de tot Espanya —entre les quals es trobaven la Serra de Tramuntana a Mallorca i la ciutat de Toledo— pel que fa a les localitzacions, i el Festival Internacional de Cinema Fantàstic de Sitges i el MUCES (Muestra de Cine Europeo Ciudad de Segovia) en l’àmbit de les exhibicions cinematogràfiques. Totes les destinacions tenen en comú el fet de comptar amb patrimoni UNESCO a la vora, on s’han rodat pel·lícules o sèries de televisió de projecció internacional, que és l’objecte del projecte MovieTravel.

Finalment, s’ha escollit Tarragona pel seu important llegat arqueològic i perquè els darrers anys s’ha convertit en un dels escenaris catalans més sol·licitats, on s’han rodat des de produccions de Guillermo del Toro a sèries d’èxit com la basada en La Catedral del Mar. Pel que fa a Ibicine, s’ha tingut en compte la seva aportació en favor de donar veu a nous valors a través d’una àmplia selecció de curtmetratges que, d’altra banda, permeten que el certamen es desenvolupi al llarg de l’any i contribueixen, així, a la desestacionalització i a la difusió dels valors culturals de l’illa. Ambdues destinacions encaixen amb els valors de sostenibilitat i de buscar un vincle emocional efectiu amb el turista que promociona MovieTravel.

L’acte de presentació de les dues destinacions s’ha fet aquest divendres, 22 de març, i ha comptat amb la presència de Patrick Torrent, director executiu de l’Agència Catalana de Turisme; Marta Díaz, vicepresidenta segona del Consell Insular d’Eivissa; les regidores de Turisme de Tarragona i Santa Eulàlia del Riu, Inmaculada Rodríguez i Carme Ferrer, i la fundadora d’Ibicine, Helher Escribano, juntament amb la codirectora, Irene Torres. També ha comptat amb el suport de la Catalunya Film Commission i Tarragona Film Office, i amb la participació de Marta Serra, directora de B-TRAVEL, el saló de turisme d'experiències dirigides al públic final, pioner a destacar el paper del turisme cinematogràfic.

 

Què és MovieTravel?

MovieTravel és la marca de Film Festivals and Movie Tourism at Unesco Sites (FAMOUS), un projecte europeu que recull la tendència a l’alça del turisme cinematogràfic i que aprofita per donar valor afegit a ciutats europees amb patrimoni UNESCO, no sempre ben conegudes. El que s'hi vol fer és crear una xarxa de destinacions que es beneficiaran d’una promoció internacional, a més d’una experiència pilot que permetrà explorar-les seguint una dinàmica de gamificació, on no faltarà la realitat augmentada i la possibilitat de visualitzar fragments de les escenes rodades en una localització mentre es visita. El projecte també preveu la creació dels FAMOUS Labs, wo​rkshops pràctics on experts internacionals explicaran casos d’èxit, bones pràctiques i eines de promoció als actors locals de l’àmbit turístic i cinematogràfic. El desplegament del projecte, que també compta amb el patrocini de la Comissió Nacional Francesa de la UNESCO, es completarà a primers d’octubre. Després de la fase pilot, MovieTravel continuarà el seu camí oferint fins i tot la possibilitat de gaudir de paquets turístics temàtics i experiencials.

 

Impuls turístic per a Tarragona

La selecció de Tarragona per formar part d’aquest projecte és especialment important per al patrimoni i la gestió turística, un dels eixos de la qual són els rodatges i el turisme cinematogràfic: una aposta estratègica, de la qual l’oficina d’atenció als rodatges del Patronat Municipal de Turisme, la Tarragona Film Office, és la punta de llança. En els darrers anys Tarragona s’ha situat com a primera localitat catalana en nombre de produccions audiovisuals fora de l’àrea metropolitana de Barcelona, segons el rànquing que confecciona la Catalunya Film Comission, a la qual l’oficina està adherida.

Formar part d’aquesta ruta impulsa també l’estratègia de les aliances de Tarragona, que forma part de recorreguts, grups i marques que donen oportunitats de promoció exterior, que en solitari no seria possible aconseguir. Es tracta de distintius i grups com el de Ciutats i Viles amb Caràcter de Catalunya, que atorga l’Agència Catalana de Turisme; del grup de Ciutats Patrimoni de la Humanitat d’Espanya; del grup de Ciudades AVE; dels itineraris Patrimoni Mundial de la Unió Europea que impulsen National Geographic, la Unió Europea i la UNESCO; i ara, del FAMOUS, que també impulsa la Unió Euroepa i la UNESCO.

El projecte, a més, encaixa perfectament amb la voluntat de Tarragona d’esdevenir una destinació de turisme cultural sostenible pel valor de les experiències que ofereix al viatger, i amb el fet que, a Catalunya, el 2019 sigui la continuació de l’Any del Turisme Cultural que el 2018 va declarar l’Agència Catalana de Turisme.

 

Altres destinacions europees

Pel que fa a la resta d’Europa, les destinacions escollides per implementar la prova pilot de MovieTravel són el Palazzo Rolli i el barri antic de Gènova (Itàlia), el centre històric de Lion (França), el jaciment arqueològic de Mystras (Grècia), els temples megalítics de La Valletta (Malta) i les muntanyes de Troodos (Xipre). Quant als festivals de cinema, han estat seleccionats el Thessaloniki International Film Festival, el Cyprus International Film Festival CYFF, el Valletta Film Festival i el Festival Lumière - Grand Lyon Film Festival. Totes elles es beneficiaran de l’app, d’una senyalística específica amb recorreguts tematitzats, promoció a escala europea i formació per a l’aprofundiment de la iniciativa en etapes successives.

 

Sobre MovieTravel

MovieTravel és la marca de Film Festivals and Movie Tourism at Unesco Sites (FAMOUS). Finançat per la Comissió Europea. MovieTravel ofereix itineraris i experiències de viatges culturals a destinacions europees declarades Patrimoni de la Humanitat per la UNESCO i on han estat filmades pel·lícules i sèries o que periòdicament acullen festivals de cinema de renom. Els socis de MovieTravel són Inmedia Solutions (Espanya), Destination Makers (Itàlia), Regione Liguria (Itàlia), la Universitat de Malta, la Camera di Commercio italiana a Lyon, Top Kinisis (Xipre), la Comissió Hel·lènica per la UNESCO i el Palazzo Ducale Fondazione per la cultura (Itàlia).

Més informació a www.movietravel.eu.

 

Segells de reconeixement d'administració oberta