Esteu aquí: Inici La ciutat Notícies Notícies Turisme i restauració 2021 L'Agència Catalana de Turisme escull el Serrallo com a seu de la jornada tècnica de la marca de Barris i Viles marineres

L'Agència Catalana de Turisme escull el Serrallo com a seu de la jornada tècnica de la marca de Barris i Viles marineres

L'Agència Catalana de Turisme escull el Serrallo com a seu de la jornada tècnica de la marca de Barris i Viles marineres

L’esdeveniment és una de les primeres accions de promoció turística que acull el barri tarragoní des que disposa de la marca de Barri mariner
L'Agència Catalana de Turisme escull el Serrallo com a seu de la jornada tècnica de la marca de Barris i Viles marineres Fotografia: Manel Antolí (RV Edipress).
28/10/2021

El barri mariner del Serrallo ha estat escollit per l’Agència Catalana de Turisme (ACT) per acollir, el pròxim 4 de novembre, la Jornada tècnica de la marca de Barris i Viles marineres de Catalunya. Aquesta trobada periòdica servirà per compartir bones pràctiques i crear sinergies entre els barris i ciutats que tenen aquesta distinció que atorga l’Agència.

El Serrallo ha estat una de les darreres incorporacions que ha fet l’ACT com a Barri mariner i aviat farà un any que el barri pesquer de la ciutat de Tarragona gaudeix d’aquesta distinció, una marca que incrementa el seu posicionament turístic i el caràcter propi de tradició, gastronomia i cultura. Aquesta primera trobada al Serrallo dels quinze Barris i Viles marineres de Catalunya a Tarragona, com ha explicat l’alcalde i president del Patronat Municipal de Turisme de Tarragona, Pau Ricomà, “confirma que aquests reconeixements ajuden a la projecció del barri i de tota la ciutat de Tarragona”.

La jornada tècnica de la marca de Barris i Viles marineres es farà presencial, seguint els protocols sanitaris establerts, i s’iniciarà a dos quarts de deu del matí al Teatret del Serrallo amb les salutacions del president del Port, Josep Maria Cruset i de l’alcalde de Tarragona, Pau Ricomà, que donaran benvinguda als assistents en una trobada de caràcter tècnic i de benchmarking que s’allargarà durant tot el dia.

La previsió és que hi assisteixin unes 25 persones que aprofitaran per compartir bones pràctiques i donar a conèixer les experiències dels diferents Barris i Viles marineres de Catalunya. En el cas de Tarragona, l’equip tècnic del Patronat de Turisme de Tarragona donarà a conèixer els principals atractius del barri mariner del Serrallo des del punt de vista de la seva estratègia de promoció.

Els grup tècnic aprofitarà per fer una visita al Museu del Port i a l’Observatori Blau del Serrallo, i es donarà a conèixer el projecte cultural del Teatret del Serrallo. En acabar, faran un passeig pels carrers del barri per veure de prop el projecte artístic Mar-Mur de pintura mural al Serrallo.

La distinció de barris i viles marineres de Tarragona és un reconeixement que atorga l’Agència Catalana de Turisme a aquelles localitats de la costa que mantenen viva la cultura lligada al mar. L’obtenció d’aquesta distinció comporta la participació en presstripsfamtrips, viatges i fires especialitzades; més visibilitat en canals de promoció online, publicacions específiques i creació de sinergies amb la Xarxa de Viles Marineres. Accions que, segons explica president del Patronat Municipal de Turisme de Tarragona, Pau Ricomà, enforteixen la creença que la visita al Serrallo és “indispensable per als visitants i turistes que venen a Tarragona”.

Segells de reconeixement d'administració oberta