La declaració de l'estat d'alarma per gestionar la situació de la crisi sanitària, ocasionada per la COVID-19, ha comportat l'aplicació de diverses mesures que afecten, directament i indirecta, a les persones consumidores en les seves relacions de consum amb els establiments o empreses de compravenda de productes o de prestació dels serveis, com poden ser:
- Subministraments bàsics a la llar (llum, aigua i gas)
- Telefonia i Internet
- Terminis per a la devolució de productes
- Préstecs i crèdits
- Serveis funeraris
- Arrendaments
- Viatges combinats
- Transport aeri
- Espectacles i altres esdeveniments (concerts, teatres, bodes, etc)
- Serveis de tracte successiu o que es paguen per quotes (cursos, gimnasos, etc)
- Pagaments fets per avançat en concepte de paga i senyal
Tota la informació actualitzada sobre les mesures previstes i les possibles actuacions respecte als contractes que no es puguin dur a terme en aquest moment es pot consultar a través del web de l’Agència Catalana del Consum.