Esteu aquí: Inici L'Ajuntament Govern Consistori Pau Ricomà Vallhonrat Agenda any 2018 Lectura del manifest del Dia Internacional de Ciutats per la Vida i contra la pena de mort

30/11/2018 12:00 to 12:00
On
Davand la porta de l'Ajuntament
Afegeix a la teva agenda...

El mes de novembre de 2016 l’Ajuntament de Tarragona es va adherir a la xarxa Ciutats per la Vida / Ciutats contra la Pena de Mort, promoguda per Amnistia Internacional.

Fruit d’aquesta adhesió, el proper divendres 30 de novembre es farà una nova edició de «Ciutats per la Vida / Ciutats contra la Pena de Mort», iniciativa de la Comunitat de Sant Egidi en record de la primera abolició de la pena capital en el Gran Ducat de Toscana el 1786.

Per tal de celebrar aquesta nova edició, es farà un acte de lectura del manifest Ciutats per la Vida a les 12 h a la Plaça de la Font. Al vespre, també s'il·luminaran de blau l'edifici del Palau Municipal i el monument de la Torre dels Vents.

Tal com es recull a l’informe mundial sobre la pena de mort d’Amnistia Internacional, almenys 993 persones van ser executades l’any 2017, 9 dones i 985 homes. Aquestes xifres no inclouen els milers d'execucions a la Xina, on les dades sobre l'ús de la pena de mort continuen sent classificades com a secret d'Estat. D'altra banda, 21.919 persones van ser condemnades a mort a 4 països. Nombrosos països segueixen posant en pràctica la pena de mort sense restriccions i actualment hi ha almenys 21.919 persones condemnades a mort.