Esteu aquí: Inici L'Ajuntament Govern Grups municipals Grup Municipal PPC Històric Notícies i mocions 2015 Alejandro: “Farem que Tarragona tingui uns parcs, jardins i parcs infantils cuidats i ben aprofitats”

19/03/2015

El candidat del Partit Popular a l’alcaldia de Tarragona, Alejandro Fernández, ha presentat la seva proposta per als parcs, jardins i parcs infantils de Tarragona, assegurant que “farem que estiguin ben cuidats i ben aprofitats, cosa que a dia d’avui no passa”.

“Estem parlant d’una ciutat mediterrània amb un clima extraordinari i que no té parcs en condicions, i això afecta a la qualitat de vida, a les ganes que pot tenir la gent de sortir el carrer a celebrar aquesta meravella de ciutat que tenim” perquè és “una ciutat profundament desaprofitada en matèria de parcs i jardins”, ha assegurat.

Alejandro ha recordat que “la regidora responsable reconeixia fa poques setmanes que hi ha pocs parcs infantils a la ciutat, 1 per cada 188 nens, i que a més eren de mala qualitat. El que volem és que això es pugui corregir, perquè no depèn de cap despesa multimilionària”.

“Els pocs que estan bé, com el de la Plaça Verdaguer o el Port, estan absolutament massificats, i els caps de setmana hi ha cues per accedir-hi. La majoria estan en desús, perquè s’ha produït un estat de deteriorament, no tenen el manteniment adient, els materials són antics, i fins i tot tenen greus problemes de seguretat, com la Plaça dels Carros o el de la Plaça Imperial Tarraco, on hi ha activitats delictives, indigència, i que tenen un ús que no és el que ha de tenir un parc infantil; o per exemple el de la plaça Camp de Tarragona de Torreforta, que va ser directament desmantellat”, ha explicat.

Per tot això, el Popular ha proposat tres mesures bàsiques d’un ‘pla renove’ per als parcs infantils:

-       Tots han de tenir materials anticorrosius, fustes, plàstics, sense arestes, cosa que avui en dia no s’està complint.

-       Han d’estar correctament senyalitzats i han de tenir cautxú al terra a tot el perímetre i zones de seguretat. Molt pocs a Tarragona compleixen aquesta obligació que està recollida a la llei.

-       Han de tenir zones d’ombra. Tarragona és una ciutat molt assolellada, i si els parcs no tenen ombra el nen no es pot ni apropar al gronxador, perquè es pot cremar literalment.

Respecte als parcs i jardins “tenim diversos parcs que estan en un estat francament lamentable i que no s’han cuidat mai. Al Parc de la Ciutat, que hauria de ser l’estrella, tenim problemes fàcils de resoldre i que no s’han resolt:.

-       És difícilment transitable perquè està ple de graveta. Si uns pares van amb un carret amb el seu fill tenen greus problemes per accedir-hi. Hem de buscar un terra natural que no comporti aquests problemes de mobilitat.

-       Hi ha un greu problema d’ombres. És un parc gairebé nu, i la possibilitat de realitzar activitats en determinades èpoques de l’any és pràcticament impossible. S’ha de repoblar urgentment.

-       Té problemes de serveis. La concessió per convertir en un bar-biblioteca o un bar-ludoteca l’edifici Puig i Valls s’hauria de fer amb una concessió raonable.

-       És un parc amb greus problemes d’iluminació, i és un tema fàcil de solucionar, perquè ara mateix genera problemes d’inseguretat.

-       Té problemes d’accessibilitat, i hi ha mesures de senyalització que podrien facilitat l’accés”.

Alejandro ha prosseguit explicant que “el Parc Saavedra és un exemple escandalós, perquè és un cau de pixum i d’activitats delictives. S’ha de dur a terme una decidida acció urbanística per obrir el parc a la ciutat, i que sigui hospitalari i obert, i també té un greu problema d’iluminació” mentre que “el Parc Francolí té aspectes que tenen a veure amb la gestió de l’Ajuntament que fa que s’estigui degradant, i hauria d’entrar en el nostre ‘pla renove’”.