Esteu aquí: Inici L'Ajuntament Govern Grups municipals Grup Municipal C's Mocions i precs Declaració institucional a proposta de Ciutadans

Declaració institucional a proposta de Ciutadans

Defensa del sistema d'emergències i ambulàncies al Camp de Tarragona
01/02/2016

EXPOSICIÓ DE MOTIUS:

En aquests moments la ciutat de Tarragona compta amb una ambulància les 24 hores en el Cap La Granja, Cap Sant Salvador i Cap Muralles; de la mateixa manera compta amb una ambulància 12 hores de dia a Sant Pere i Sant Pau i a l'hospital Joan XXIII. Finalment, 12 hores de nit a l'hospital Sant Joan de Reus. Amb aquestes unitats, es dóna servei a la ciutat de Tarragona, amb els seus 140.000 habitants així com als pobles i urbanitzacions del voltant com Els Pallaresos, El Catllar, Constantí, La Pobla de Mafumet, El Morell, La Secuita o Perafort. Hem de tenir en compte, que en la rodalia d'aquests municipis es troba el polígon petroquímic més gran del sud d'Europa, amb tots els riscos que això comporta en cas d'accident, fallada o avaria de les instal·lacions.

A més, la ciutat de Tarragona, capital de província, compta amb un dels 10 ports amb més tràfic d'Espanya, amb uns 30 milions de tones anuals. Això significa que el volum de circulació marítim és molt alt i, per tant, el nivell de seguretat ha de ser també del mateix nivell. A causa d'aquesta gran indústria petroquímica i portuària, el tràfic ferroviari és molt intens i en la seva majoria destaca el transport de mercaderies perilloses, explosives i inflamables, pel caràcter industrial de la zona.

També hem de tenir en compte que les retallades en emergències han provocat una disminució de la seguretat i qualitat en el servei, a part del nombre d'unitats. Amb totes aquestes característiques esmentades, segons alguns sindicats i experts, Tarragona hauria de comptar amb gairebé el doble de les ambulàncies, a més d'una unitat medicalitzada, una unitat d'actuació ràpida i una unitat permanent a la zona de la terminal d'activitats perilloses. Tot això, sense explicar que moltes ambulàncies han de fer trajectes que sobrepassen la zona de Tarragona, com poden ser serveis inter hospitalaris o trasllat secundari, desplaçant-se, normalment a centres sanitaris de Barcelona.

Creiem oportú, defensar el dret de tots els ciutadans de Tarragona ciutat i voltants, a tenir un servei d'emergències més ampli, ajustat a les necessitats actuals i amb els suficients recursos perquè no ocorrin desgràcies com en aquest passat any. La salut no entén de persones, classes socials o ciutats. Qui no coneix a algun familiar o amic que hagi sofert un ictus, parada cardiorespiratòria, infart o baixada de tensió? Hem d'instar des dels poders públics a què es torni a un sistema d'emergències digne i de qualitat per a la nostra tranquil·litat i seguretat.

Per tot això, el grup municipal Ciutadans proposa al ple els següents

ACORDS:

Primer.- No reduir novament cap dels serveis relacionats amb el Servei d'Emergències Mèdiques.

Segon.- Instar a la Generalitat de Catalunya a dotar a aquest servei a la ciutat de Tarragona d'1 Vehicle d'Intervenció Ràpida, 1 Servei Vital Avançat (UCI mòbil) i 2 vehicles de Suport Vital Bàsic, tots ells operatius durant les 24 hores del dia, com a mínim.

Tercer.- Elevar aquest acord i petició al Conseller de Sanitat i a tots els grups parlamentaris del Parlament de Catalunya.

Tarragona, Gener de 2016