Esteu aquí: Inici L'Ajuntament Govern Grups municipals Grup Municipal C's Mocions i precs MOCIÓ DEL GRUP MUNICIPAL DE CIUTADANS: TRANSPORT PÚBLIC I FERROVIARI AL CAMP DE TARRAGONA I A LA COSTA DAURADA

Com tots sabem, la situació actual del transport públic en general, i especialment ferroviari al Camp de Tarragona i a la Costa Daurada ha estat una problemàtica pels diferents agents implicats del territori.
09/07/2019

En aquest cas, la manca de definició d’un projecte consensuat i definit per part de les administracions públiques implicades, així com la manca d’entesa entre la Generalitat de Catalunya i el Ministeri de Foment ha provocat un greu perjudici per als ciutadans de la província i turistes que visiten les nostres ciutats.

És així com després de 10 anys la problemàtica del transport ferroviari continua essent objecte de lluita partidista entre els grups polítics que governen a les ciutats, a Catalunya i al govern central. De la mateixa manera, s’ha decidit de forma unilateral per part del Ministeri de Forment ubicar l’estació central de la Costa Daurada al municipi de Cambrils, deixant amb un paper secundari i marginal estacions com Tarragona, Salou o Port Aventura, que són les estacions amb més volum de passatgers i turistes.

El passat plenari de l’Ajuntament de Salou, celebrat el dia 1 de juny va aprovar una moció presentada pel grup municipal de Ciutadans on es proposaven els mateixos acords que s’observen a continuació. Aquesta moció va ser aprovada amb els vots a favor de tots els grups municipals tret de l’abstenció del Partit Popular i és així com es demostra tant la unitat de les diferents forces polítiques així com dels diferents municipis afectats, donat que les infraestructures és un tema que no entén de colors polítics.

Des de la Generalitat, s’han proposat diferents solucions per a la connexió de la Costa Daurada i el Camp de Tarragona, com la possibilitat d’un tramvia, tren-tram o fins i tot la possibilitat de construir l’estació intermodal per afavorir la connexió amb la línia d’AVE al Camp de Tarragona (Perafort - La Secuita).

D’altra banda, encara no s’ha fet efectiu el compromís de l’Estat a través del Ministeri de Foment d’una assignació pressupostària de 6,2 milions d’euros per tal de fer front a les millores i a l’arranjament de l’estació de FFCC de la ciutat. Millores que són necessàries i urgents per dignificar l’estació i adequar-la a una capital de província com és Tarragona.

En resum, un primer pas per a la solució ha de ser l’obertura d’un procés de diàleg per part de les diferents administracions, ja que és un projecte global, prou important i amb vistes de futur per a que sigui dut a terme amb el màxim consens possible. Per aquest motiu, la proposta de creació d’una taula/comissió hauria de ser el primer pas per tal d’acordar un projecte bàsic i positiu pel territori. En aquest marc, cada administració podrà exposar la seva opinió i els arguments per cercar una solució.

En segon lloc, i un cop debatuda i definida amb el màxim consens possible la proposta de projecte bàsic, es realitzarà l’exposició a l’administració competent, en aquest cas el Ministeri de Foment per a que estudiï la proposta.

Finalment, aquesta és la voluntat de Ciutadans com a grup polític: establir el diàleg, arribar al consens i afavorir els interessos de tots els ciutadans del Camp de Tarragona i la Costa Daurada.

Per tot això, el grup municipal Ciutadans proposa al ple els següents

ACORDS:

• PRIMER: la creació d’una taula/comissió d’estudi tutelada per la Generalitat de Catalunya (Departament de Territori) per tal de tractar la problemàtica i cercar una solució consensuada i definida per part dels agents implicats. Aquesta comissió hauria d’estar integrada pels Grups Parlamentaris amb representació al Parlament de Catalunya, els Alcaldes de Tarragona, Salou, Vila-Seca i Cambrils i la Diputació de Tarragona.
  • SEGON: definir un projecte bàsic de transport públic a l’àrea del Camp de Tarragona i a la Costa Daurada en el marc d’aquesta Comissió per tal d’instar al Ministeri de Foment a adoptar la solució consensuada pel territori.
  • TERCER: reclamar conjuntament per escrit i de manera oficial per part de l’Ajuntament de Tarragona, amb signatura de tots els grups municipals la inversió compromesa pel Ministeri de Foment de 6,2 M€ per a l’estació de FFCC de Tarragona.