Esteu aquí: Inici L'Ajuntament Govern Grups municipals Grup Municipal CUP Informes d'activitat setmanal del grup municipal Informe d’activitat del Grup Municipal de la CUP a l’Ajuntament de Tarragona (Setmana de l’18 al 24 de juliol de 2016)

27/07/2016

Reunions realitzades i activitat institucional:

-Assistència de la consellera Laia Estrada a la Comissió Informativa i de Seguiment d’Economia, Hisenda i Seguretat.

-Reunió del conseller Jordi Martí Font amb Jordi Pros, secretari general de la Unió Intercomarcal de CCOO a Tarragona.

-Reunió del conseller Jordi Martí Font amb una representació de la secció sindical de la CGT a l’Ajuntament de Tarragona i el SP de la CGT de Tarragona.

-Reunió del conseller Jordi Martí Font amb Josep M. Cartanyà, de la IAC-USTEC.

-Reunió del conseller Jordi Martí Font amb Joan Llort, secretari general de la UGT al Camp de Tarragona.

-Assistència del conseller Jordi Martí Font al Consell d’Administració del Institut Municipal d’Educació de Tarragona.

-Entrevista del conseller Laia Estrada amb Xavier Roca, del Laboratori del Centre de Medi Ambient de la Universitat Politècnica de Catalunya (Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Industrial de Barcelona).

-Reunió del conseller Jordi Martí Font amb el conseller de Cultura de l’Ajuntament de Tarragona, Josep Maria Prats.

-Assistència de la consellera Laia Estrada a la reunió de la Junta de Portaveus.

-Assistència del conseller Jordi Martí Font a la reunió de la Comissió Especial de Comptes, reunió en què es presenta la relació general de comptes de les operacions econòmiques de l’Ajuntament corresponents a l’exercici anual 2015.

-Reunió del Grup Municipal de la CUP amb Jordi Crespo, del Club TGN Bàsquet per abordar la situació de l’esport femení a la ciutat i els greuges comparatius amb l’esport masculí a l’hora de rebre ajuts públics.

-Reunió de la consellera Laia Estrada amb Sònia Orts (C’s) i Jordi Fortuny (ERC) per tal d’enllestir la moció demanant la constitució d’una comissió de seguiment i control de contractes municipals.

-Reunió dels consellers Laia Estrada i Jordi Martí Font amb una periodista interessada en el cas de Ca l’Ardiaca de Tarragona.

-Reunió d’activistes del Grup de Treball en Defensa de la Sanitat Pública de Tarragona, entre els quals Laia Estrada, amb Toni Comín, conseller de Salut de la Generalitat de Catalunya.

-Participació dels consellers Laia Estrada i Jordi Martí Font al Consell Plenari del 22 de juliol, en què el grup municipal de la CUP defensa les següents mocions:

• Moció presentada conjuntament pels grups municipals d'ICV-EUiA, CUP, CiU i ERC-MES-MDC sobre el control de la qualitat de l'aire al Camp de Tarragona (MOCIÓ REBUTJADA)

• Moció que presenta la Candidatura d'Unitat Popular (CUP) instant l'Ajuntament a posicionar-se sobre l'article de Josep Ramon Correal "Sí és sí, o no" (MOCIÓ D’URGÈNCIA REBUTJADA: NO ES SOMET A DISCUSIÓ)

• Moció que presenta la Candidatura d'Unitat Popular (CUP) per a la creació d'un circuit cultural i artístic a la via pública i als espais municipals (MOCIÓ FINALMENT RETIRADA PER LA CUP)

• Moció que presenta la Candidatura d'Unitat popular (CUP) per a l'impuls de la incorporació de clàusules socials en la contractació de l'administració pública local (APROVADA PER UNANIMITAT)

• Moció que presenta la Candidatura d'Unitat Popular (CUP) per tal que Tarragona Impulsa i l'IMET gestionin l'antic Institut Gaudí de la Construcció (MOCIÓ REBUTJADA)

• Moció que presenten els grups muncipals de C's, ERC-MES-MDC i la CUP en relació a la creació d'una Comissió de Seguiment i Control dels contractes municipals (MOCIÓ REBUTJADA)

Participació en activitats sociopolítiques:

-Participació de Jordi Martí Font en una xerrada organitzada per la CUP de Reus sobre la trajectòria històrica i l’actualitat de l’esquerra independentista.

-Participació del conseller Jordi Martí Font a la concentració convocada per Cau de Llunes (Assemblea Feminista Revolucionària de Tarragona) davant de la seu del Diari de Tarragona en protesta per la publicació de l’article del director d’aquest diari, Josep Ramon Correal, titulat “Sí és sí, o no” en què es fan afirmacions de caràcter masclista i sexista.

Comunicats, rodes de premsa i presència als mitjans de comunicació:

-Roda de premsa amb la participació dels consellers de la CUP Laia Estrada i Jordi Martí Font per presentar la moció en què es proposa la incorporació de clàusules socials als contractes de l’administració pública local i la creació d’un circuit cultural i artístic a la via pública.

-Roda de premsa per presentar la moció en què els grups municipals de CUP, CiU, ERC-MES-MDC i ICV demanen el desbloqueig de l’estudi de la qualitat de l’aire al Camp de Tarragona.

-Roda de premsa amb la participació de Josep Maria Martorell, de la Coordinadora Obrera Sindical (COS) i del conseller de la CUP Jordi Martí Font, en què denuncien les retallades salarials i la devaluació del servei als Casals d’Estiu municipals de Tarragona, gestionats pel Consell Esportiu del Baix Camp.

-[NdP] La CUP a favor de facilitar les activitats culturals i d’incloure clàusules socials en la contractació de serveis externalitzats

-[NdP] La CUP insta a l'Ajuntament a posicionar-se sobre l'article «Sí és sí, o no»

-[NdP] ERC, CiU, CUP i ICV exigeixen desbloquejar l’estudi de la qualitat de l’aire

Podeu descarregar-vos aquí aquest document en format PDF