Esteu aquí: Inici L'Ajuntament Govern Grups municipals Grup Municipal CUP Mocions presentades al plenari municipal Moció que presenta la Candidatura d'Unitat Popular (CUP) instant l'Ajuntament a posicionar-se sobre l'article de Josep Ramon Correal "Sí és sí, o no" (Plenari del 22 de juliol de 2016)

26/07/2016

EXPOSICIÓ DE MOTIUS:

L’Ajuntament de Tarragona ha presentat aquesta setmana la campanya “Respecta’m” per prevenir conductes sexistes, amb el triple objectiu d’ajudar a reconèixer els abusos sexuals de baixa intensitat, prevenir l’assetjament i apoderar les dones i el seu entorn perquè denunciïn i sancionin aquest tipus de conductes. Una campanya ben definida i indispensable per a la ciutat.

Tot just l’endemà de la presentació de la campanya el director del Diari de Tarragona, Josep Ramon Correal, a l’apartat “El blog del director”, publica el següent article:

Sí és sí, o no:

En l'amor, com en el màrqueting, la venda comença quan et diuen no.

Hi ha una màxima del donjoanisme que afirma que si una senyora diu que no, és que potser sí; si diu que potser sí, és que sí; i si diu que sí, no és una senyora. Ara, una campanya de l’Ajuntament de Tarragona vol desmentir aquest principi i ha llançat l’eslògan: «Només el sí és sí». Un estudi entre el jovent tarragoní ha determinat que tres de cada deu joves enquestats confessa haver presenciat situacions en les quals un noi prova d’encalçar una noia. La campanya vol que el civisme i el respecte imperin en l’oci nocturn. El problema rau notablement en el fet que l’oci nocturn sol estar ben regat d’alcohol, un desinhibidor  capaç de fer moltes maleses. D’altra banda, la perícia de la conquesta amorosa requesta molta perseverança. Si donem per bona la sentència que «només el sí és sí» posarem en perill el futur de la raça humana. En l’amor, com en el màrqueting, la venda comença quan et diuen no. Sempre amb senyoriu. Això sí.

Aquest article banalitza, desacredita i ridiculitza la campanya impulsada per l'Ajuntament de Tarragona contra les agressions sexistes en els ambients d’oci, la qual cosa ja és de per sí un fet greu, en vista a les diferents agressions registrades en esdeveniment públics i festes populars arreu de l'Estat espanyol en les darreres setmanes. Però el més greu de tot és que en el seu article, Josep Ramon Correal encoratja els joves a assetjar, afirmant que el «no és que potser sí», un qüestionament clar de la consigna feminista «no és no», que és el principi bàsic al respecte de qualsevol persona.

En nom de la llibertat d’expressió no es pot atemptar contra la integritat de les persones, i aquest article fa una clara apologia de les agressions sexistes, la qual cosa és intolerable, després que s'hagi evidenciat que el trident «oci nocturn – drogues – violència sexual» està a l'ordre del dia, no només els dies festius, sinó durant tot l’any.

Per tot plegat, el grup municipal de la CUP, proposa al Ple de l’Ajuntament de Tarragona l’adopció dels següent ACORD:

PRIMER.- Que l’Ajuntament de Tarragona organitzi, en els propers dies, un acte públic per visibilitzar el suport de les institucions i la societat civil a la campanya “Respecta’m”

Grup Municipal de la CUP a l’Ajuntament de Tarragona

Tarragona, Països Catalans, 22 de juliol de 2016

Podeu descarregar-vos aquí aquest document en format PDF