Esteu aquí: Inici L'Ajuntament Govern Grups municipals Grup Municipal CUP Notes de premsa i comunicats Carta oberta de la CUP de Tarragona als treballadors de l’IMSS davant el cas INIPRO

04/11/2015

Companyes i companys que treballeu a l’Institut Municipal de Serveis Socials,

Hem tingut constància que els escorcolls duts a terme per la Guardia Civil a diferents dependències de l’Ajuntament van generar algunes situacions de tensió. Lamentem que algunes persones us poguéssiu sentir violentades davant d’una situació tan excepcional com la que vau viure divendres passat. Som conscients que a ningú no li agrada que el lloc on s’esforça dia a dia per a fer bé el seu treball surti als mitjans per la seva vinculació amb un cas de corrupció. Pensem, però, que no us heu de sentir ni atacades ni jutjades.

Sobre els comentaris i valoracions polítiques d’aquests dies centrats en la suposada mala imatge de l’IMSST o del nostre Ajuntament, pensem que el que ha de preocupar és el bon funcionament dels organismes públics, i això implica fer desaparèixer la possibilitat que mai més hi hagi males pràctiques en aquest institut i en qualsevol altra part de l’estructura municipal.

Dimecres 14 d’octubre, en roda de premsa vam remarcar la importància que per a nosaltres té l’IMSST. Precisament per això vam decidir portar l’escrit davant la fiscalia i personar-nos com acusació particular en el cas INIPRO. Dins i fora de l’Ajuntament, sempre ens hem compromès a vetllar per una correcta administració dels diners públics i pensem que cal investigar situacions d’aquest tipus i treballar per millorar el seu funcionament.

La nostra defensa de l’IMSST no es limita a denunciar el cas INIPRO. Com a Grup Municipal mantenim contactes amb el vostre comitè d’empresa, en qui hem confiat per tal que us faci arribar aquestes paraules. Precisament, fruit de la primera reunió que vam mantenir, va sorgir la idea de presentar una moció per declarar l’IMSS com un “servei essencial” que la CUP vam presentar en el darrer plenari en forma de moció i va ser aprovada per unanimitat. Aquesta moció obre una possibilitat en la legislació espanyola actual sobre l’administració local per tal que l’IMSST pugui comptar amb més recursos dels que ara té.

Recalquem la importància de la presència dels vostres representants sindicals als òrgans de presa de decisions, com és el cas del Consell Rector. Per nosaltres aquesta presència és imprescindible ja que sou qui millor coneix la realitat del vostre lloc de treball, les limitacions, mancances, fortaleses, etc., i la vostra visió és clau perquè els càrrecs electes prenguem bones decisions.

Per últim, volem deixar clar que no acceptarem inculpacions del personal de l’IMSST i confiem que quan des de l’Equip de Govern de l’Ajuntament es va parlar d’“errors administratius” en el cas INIPRO, no es referissin en cap cas ni a les treballadores ni als treballadors de l’Institut. Per nosaltres, el vostre treball està fora de cap dubte.

Gràcies per la feina que feu a primera línia de foc davant la infinitat de situacions injustes que detecteu cada dia a la nostra ciutat.

Teniu i tot el nostre suport.

Grup Municipal de la CUP de Tarragona

Tarragona, Països Catalans, 15 d’octubre de 2015

Podeu descarregar-vos aquí aquest document en format PDF