Esteu aquí: Inici L'Ajuntament Govern Grups municipals Grup Municipal CUP Notes de premsa i comunicats [NdP]L’Esquerra Independentista vol que Tarragona rebutgi el TTIP

[NdP]L’Esquerra Independentista vol que Tarragona rebutgi el TTIP

12/01/2016

«TTIP» són les sigles del Transatlàntic Trade and Investment Partnership, un acord que està negociant la UE amb els EUA amb l'objectiu d'aprovar una nova regulació del comerç i les finances a ambdues bandes de l'Atlàntic que unifiqui criteris de gestió del capitalisme ultraliberal. Aquest procés s’està negociant en secret, amb un intolerable dèficit de transparència i control per part de la ciutadania i dels seus representants polítics (a través de les institucions públiques).

Aquest acord de liberalització de comerç i inversions representa un seriós perill per a la democràcia, i accentua encara més la dinàmica de pèrdua de drets laborals, socials, mediambientals i de salut que estem vivint en els darrers temps ja que prioritza l’interès comercial dels inversors i de les empreses transnacionals (ETN) per davant dels de la ciutadania, inclosos tots els que fins ara entenem que són drets bàsics.

En resum, el TTIP suposarà:

• Desregulació del comerç i les finances.
  • Desregulació de restriccions normatives que potenciaran la implantació de projectes, com per exemple, del fracking i les prospeccions petrolíferes.
  • Total liberalització dels serveis.
  • Acords comercials bilaterals amb la creació de blocs econòmics rivals sotmetent als països més febles a normes impossibles de fer-hi front.
  • Augment de les desigualtats socials.
  • Pèrdua total de les sobiranies: alimentària, energètica, nacional i social.
  • Minorització, encara més, de la nostra llengua i cultura.
  • Anul·lació total de les competències municipals.

Per tot això, des de Tarragona, i des de la resta dels Països Catalans i a nivell europeu, s’està plantant cara a aquest projecte a partir de campanyes diverses que passen, primer de tot, per la informació, ja que precisament aquest tractat s’està promovent de forma opaca i d’esquena a la ciutadania.

Per això, l’Esquerra Independentista tarragonina (Arran, Cau de Llunes, Endavant, SEPC i la CUP) organitza, aquest dijous dia 14, a les 7 del vespre, a la Sala de Graus del Campus Catalunya de la URV, una xerrada informativa sobre aquest tema. Hi participaran Josep Manel Busqueta, economista (membre del Seminari d’Economia Crítica Taifa), pastisser i ex-diputat de la CUP-CC, i Arnau Carner, militant d’Endavant-OSAN.

Aquest és el primer acte de la campanya tarragonina contra el TTIP que s’anirà ampliant amb altres col·lectius i entitats per tal de mostrar, des de la ciutat, el rebuig frontal a les polítiques antisocials del capitalisme actual. El divendres 22 de gener a les 19:30h, Endavant-OSAN presentarà una exposició explicativa sobre el TTIP al Casal Popular Sageta de Foc (C/ La Nau n11). Així com també la CUP portarà aquesta veu al Ple de l’Ajuntament de Tarragona, per tal que –igual com ja s’ha fet en centenars d’ajuntaments catalans- es rebutgi públicament aquest projecte.

Tarragona, Països Catalans, 12 de gener de 2016

Podeu descarregar-vos aquí aquest document en format PDF