Esteu aquí: Inici L'Ajuntament Govern Grups municipals Grup Municipal CUP Notes de premsa i comunicats [NdP] La CUP insta l'equip de govern a avançar en la recuperació del litoral tarragoní

18/12/2015

La CUP ha aprofitat la comissió informativa que ha tingut lloc aquest matí per a reivindicar la neteja d'un dels aparcaments improvisats de la Platja Llarga, ara que l'Ajuntament està duent a terme actuacions de millora del sistema dunar d'aquesta part del litoral tarragoní.

Els cupaires han instat el conseller de territori Josep Maria Milà a ampliar les accions a altres punts de la platja Llarga, concretament al petit pàrquing improvisat situat al costat del bar Las Salinas, i que es troba ple de deixalles de tota mena. Com que no es tracta d'un terreny propietat de l'Ajuntament, el conseller s'ha compromès a fer un requeriment al seu propietari per tal que se'n faci càrrec.

Val a dir que la candidatura independentista valora molt positivament la iniciativa del consistori per tal de protegir aquest espai natural. Considera encertades les diferents accions que s'estan duent a terme per recuperar els espais dunars de la platja i preservar espècies vegetals protegides com la maresia nana o adequar l'indret davant la possibilitat d'acollir nius de tortuga babaua. En aquest sentit, també celebren que, després d'una dècada, s'hagi optat per acordonar les dunes i s’hagi abandonat el projecte de Passeig marítim que pretenia el Ministerio amb el vistiplau del consistori. Reconeixen la tasca de la Plataforma Salvem la Platja Llarga com a essencial a l'hora d'aconseguir aquesta evolució.

Els anticapitalistes confien que, de cara a l'estiu vinent, ja s'hauran trobat alternatives per a l'aparcament dels cotxes a la platja Llarga, i afegeixen que treballaran per a millorar l'accés en transport públic, a peu o en bicicleta, tant per reduir la càrrega de vehicles privats, com per garantir que tota la ciutadania pugui gaudir d'aquest espai natural.

Així mateix apropien per instar el Consistori, d’una banda que faci efectiva la protecció del PEIN colindant Tamarit Punta de la Móra i que s’estudiï la possibilitat d’ampliar l’actual espai protegit per garantir la seva protecció o si més no que es dugui a terme la protecció efectiva de l’espai a través dels instruments adequats, així com que s’estudiï també la possibilitat d’instar la protecció a través dels instruments jurídics adequats dels camins i entorn de la platja Llarga pertanyents a l’Anella verda, així com de la costa i zona marina de la seva influència on es troben espècies protegides.

En definitiva, la CUP insta l'Ajuntament a aprofundir en la línia iniciada a la platja Llarga per estendre-la al conjunt del litoral del terme municipal, per tal de conservar-ne i promoure el seu valor mediambiental i fer-lo compatible amb l'activitat humana, ja sigui econòmica o de lleure. Per a la formació, la tendència ha de ser alliberar el litoral tarragoní del ciment i dels interessos exclusivament mercantils, incloent el projecte de la façana marítima.

GM de la CUP a l’Ajuntament de Tarragona

Tarragona, Països Catalans, 16 de desembre de 2015

Podeu descarregar-vos aquí aquest document en format PDF