Esteu aquí: Inici L'Ajuntament Govern Grups municipals Grup Municipal ERC Notícies i mocions 2015 Mocions presentades al plenari del 28/09/15

Mocions presentades al plenari del 28/09/15

El grup municipal d'ERC-MES-MDC ha presentat cinc mocions sobre transparència, refugiats, garanties pels aturats majors de 55 anys, ús del Glifosat i suport a l'associació AVITE. Totes han estat aprovades
02/10/2015

En el plenari del 28 de setembre el grup municipal d'ERC-MES-MDC ha presentat un total de cinc mocions:

1- Moció que proposa que es publiqui de forma periòdica el seguiment de l'execució del pressupost anual de l'Ajuntament de Tarragona. A partir del proper 1 de gener serà d’obligat compliment la Llei 19/2014 de transparència, accés a la informació pública i bon govern, que afecta les administracions locals. El grup d’ERC-MES-MDC vol que aquest exercici de transparència es comenci a aplicar a partir del tancament de l’actual trimestre en matèria d’execució del pressupost.

2- Moció d'adhesió a la Xarxa de municipis acollidors. És una moció impulsada de forma transversal i que ha sorgit de les ONG i entitats de la ciutat. Demana, entre altres punts a l’Administració Local:

* Crear una xarxa de famílies acollidores amb els recursos necessaris i les garanties necessàries.

* Formar part i participar de la Xarxa de Municipis Acollidors.

* Donar suport a la Xarxa de Municipis Acollidors i facilitar-ne la coordinació a partir del mes de novembre de 2015.

3- MOCIÓ <<GARANTIA +55>>, impulsada per la UGT. La proposta d’UGT és garantir una prestació econòmica igual al SMI vigent per als majors de 55 anys desocupats que tinguin cotitzats un mínim de 15 anys i hagin exhaurit la prestació per desocupació contributiva. Aposten també per un SMI de 1000 euros i per racionalitzar l’actual sistema de prestacions així com fer un anàlisi de l’eficiència dels programes d’inserció apostant per accions de formació amb continguts reals.

4- Moció Glifosat impulsada per Ecologistes en Acció. El glifosat és un herbicida altament cancerígen. La moció demana l’eradicació de l’ús del Glifosat a Tarragona, buscant alternatives ecològiques més adequades i respectuoses amb la salut i el medi ambient. Demana també que els treballs de jardineria a la ciutat facin una transició cap a criteris de qualitat i sostenibilitat evitant l’ús de productes químics, controlant el consum d’aigua…

5- Moció en suport a l'Associació de víctimes de la Talidomida (AVITE) La talidomida és un medicament que prenien les embarassades fa 50 anys i que s’ha demostrat que té relació directa amb tot un seguit de malformacions que van patir els seus nadons. La moció, que s’ha presentat a diversos ajuntaments de l’Estat a petició d’AVITE, demana donar suport explícit a aquesta entitat i a les seves víctimes així com instar a l’empresa farmacèutica responsable del medicament (Grunenthal) que indemnitzi els afectats espanyols tal i com s’ha fet amb els afectats d’altres països. També es reclama que el Govern d’Espanya negocii la concessió de pensions vitalícies als afectats de la Talidomida, tal i com s’esta fent en altres països europeus.