Esteu aquí: Inici L'Ajuntament Govern Grups municipals Grup Municipal Junts per Catalunya Mandat 2019-2023 Articles d'opinió Dídac Nadal: 'Ens van prometre una Ciutat Judicial'

Dídac Nadal: 'Ens van prometre una Ciutat Judicial'

Ha plogut molt des que l’any 1998 es va començar a parlar de construir la Ciutat Judicial a Tarragona. Fa més de vint anys que reclamem un centre que permeti concentrar tots els jutjats i altres dependències judicials en un únic espai. No ens estem inventant res, la resta de capitals catalanes ja disposen d’edificis judicials nous.

A Tarragona seguim amb unes dependències judicials repartides en vuit edificis, situació que dificulta el dia a dia tant dels professionals del món judicial com de les persones usuàries d’aquests serveis.

Estem farts d’anuncis. Ens varen dir que la Ciutat Judicial seria una realitat l’any 1999, després que la tindríem l’any 2008 i el 2015 es va treure a concurs el projecte perquè el reivindicat equipament arribés l’any 2017. No n’hem tornat a saber res.

No només no es compleix el compromís, sinó que ara es pretén començar a construir un Centre Penitenciari Obert al barri del Parc Francolí, un equipament que formava part del projecte de la Ciutat de la Justícia. És precisament per això que a Tarragona diem prou.

Fa pocs dies vam tenir el plaer de visitar l’actual Centre Penitenciari Obert ubicat a l’antiga presó de la ciutat, a l’avinguda República Argentina. Vam poder constatar l’extraordinària i imprescindible tasca que es realitza en aquests centres.

Mai estarem en desacord amb la labor dels Centres Penitenciaris Oberts on, entre altres objectius, es potencien les capacitats d’inserció social dels presos realitzant tasques de suport, assessorament i cooperació per afavorir la seva incorporació progressiva a la societat.

Malgrat això, a Tarragona fa més de vint anys que esperem una Ciutat de la Justícia, un projecte que sembla que no ha estat ni està sent una prioritat. Mentre esperem, de sobte, ens arriba la notícia de la construcció d’un nou centre que havia d’arribar conjuntament amb la més que reivindicada Ciutat de la Justícia.

Són moltes les mancances que fa anys que patim en el sector judicial a Tarragona. Els professionals s’han de desplaçar d’un edifici a un altre, no es poden posar en marxa nous serveis per la manca d’espai, molts ciutadans arriben a l’Audiència Provincial de l’avinguda Lluís Companys buscant el Registre Civil i se’ls ha de dir que han d’anar a la Rambla Nova, sales de vistes reduïdes i amb goteres... Són només algunes de les problemàtiques.

D’altra banda, també són moltes les reivindicacions del veïnat de la zona del Parc Francolí, unes demandes que tampoc acaben d’arribar. En els darrers anys el nombre de robatoris, sobretot a l’interior d’habitatges, ha incrementat en aquesta zona, on també és necessari millorar l’enllumenat del parc, ja que hi ha molts racons foscos.

Des de la zona del Parc Francolí també fa temps que es reclama millorar la senyalització viària per tal de millorar la seguretat de molts punts que s’han convertit en crítics, com són les cruïlles i passos de vianants. Entre altres problemàtiques, en aquesta àrea de la ciutat també manquen equipaments públics com ara un centre cívic i una llar de jubilats.

Si us plau, la millora d’aquesta zona de la ciutat és qüestió de voluntat política, la mateixa voluntat que reclamem per tal de prioritzar la més que anhelada i absolutament necessària Ciutat Judicial. Emplacem a tots els grups municipals de l’Ajuntament de Tarragona a sumar-se en aquesta reivindicació. No permetrem que es torni a donar l’esquena a Tarragona.

Dídac Nadal Abad

Portaveu del Grup Municipal de Junts per Tarragona