Esteu aquí: Inici L'Ajuntament Govern Grups municipals Grup Municipal Junts per Catalunya Mandat 2019-2023 Moció per donar suport institucional a la iniciativa de l'AFA per proposar Tarragona com a seu de l'XI Congrés Nacional d'Alzheimer i XV Congrés Iberamericà Moció de JuntsxTGN de suport per incloure la saradana a la llista representativa del Patrimoni Cultural Immaterial de la Humanitat de la UNESCO

28/01/2020

Podeu accedir a la moció en format PDF en aquest enllaç

Exposició de motius

El passat mes de desembre de 2019 la Comissió de Cultura del Parlament de Catalunya va aprovar la proposta de resolució sobre la inclusió de la sardana a la llista representativa del Patrimoni Cultural Immaterial de la Humanitat de la UNESCO, una iniciativa impulsada per la Confederació Sardanista de Catalunya.

L’objectiu és que el govern de la Generalitat de Catalunya segueixi fent els tràmits necessaris davant el govern de l’Estat espanyol per incloure la sardana en aquesta llista representativa.

La sardana encarna els valors de comunitat, de cohesió i d'igualtat, a més de ser un símbol de la identitat catalana, i constitueix una tradició fortament arrelada a la ciutat de Tarragona.

La inscripció a la llista de patrimoni immaterial contribueix a sensibilitzar la societat sobre la importància del patrimoni cultural intangible. De fet, la feina que s’està realitzant per part de la Confederació Sardanista de Catalunya en el marc d’aquesta candidatura ja està contribuint  a aquesta sensibilització.

Cal recordar la importància de les declaracions del Patrimoni Cultual Immaterial pel que fa a la salvaguarda del patrimoni no tangible i al foment de la diversitat cultural i de la creativitat humana.

Per tots els motius exposats anteriorment, el Grup Municipal de Junts per Tarragona a l’Ajuntament de Tarragona proposa al Ple l’adopció dels següents ACORDS:

PRIMER.- Manifestar el suport de l’Ajuntament de Tarragona a la candidatura de la sardana a la llista representativa del Patrimoni Cultural Immaterial de la Humanitat de la UNESCO.

SEGON.- Comunicar aquest suport a la Confederació Sardanista de Catalunya, impulsora de la iniciativa, així com a totes les entitats sardanistes, cobles i colles de la ciutat de Tarragona.

TERCER.- Autoritzar a Confederació Sardanista de Catalunya i a la resta d’entitats sardanistes, cobles i colles a fer públic aquest suport.

Tarragona, 17 de gener de 2020