Esteu aquí: Inici L'Ajuntament Govern Grups municipals Grup Municipal Junts per Tarragona Mandat 2019-2023 Mocions Moció elaborada per la Associació de Municipis per la Independència per rebutjar la inhabilitació al President Quim Torra

01/10/2020

Davant la sentència del Tribunal Suprem, que condemna el Molt Honorable President de la Generalitat, Quim Torra, a un any i mig d’inhabilitació per càrrec públic, el Grup Municipal de Junts per Tarragona assumeix la moció elaborada per l’Associació de Municipis per la independència que rebutja la sentència. El text que elevem al Consell Plenari en format de moció diu el següent:

EXPOSICIÓ DE MOTIUS:

L’Ajuntament de Tarragona rebutja de forma rotunda i contundent la decisió del Tribunal Suprem d’inhabilitar el president de la Generalitat de Catalunya, Hble. Sr. Quim Torra, escollit democràticament pel Parlament de Catalunya mitjançant els nostres vots i després d’investidures fallides. Un cop més la justícia fa política i es situa per damunt de la democràcia.

Davant una justícia espanyola que utilitza el seu poder per discriminar arbitràriament i que vulnera de forma reiterada l’Estat de Dret, el món municipal català tenim la necessitat d’unir-nos i mostrar el rebuig a la sentència de forma conjunta”.

Per tot l’exposat, proposem al Consell Plenari l’adopció dels següents ACORDS:

PRIMER.- Deixar constància que creiem fermament en la Democràcia. I per aquest motiu només entenem un Estat que garanteixi la separació de poders i que respecti i asseguri els principis bàsics d’aquest ordre social.

SEGON.- Exigir el respecte absolut pels Drets Fonamentals. Uns drets inherents a totes les persones sense discriminació per les seves condicions personals, socials, econòmiques, polítiques i ideològiques... El Dret d’Expressió és un d’aquests Drets Fonamentals als quals els càrrecs electes no renunciarem de cap de les maneres.

TERCER.- Condemnar la repressió contra el moviment independentista. Catalunya, la nostra llengua, la nostra cultura... tenen una llarga història de discriminació per part de l’Estat Espanyol. Som un poble que sempre té un estat en contra, que ens considera, enlloc d’una nació, una colònia. Un estat que no ens respecta i que ens discrimina a nivell cultural, econòmic, social... Una discriminació que, els darrers anys, ha anat més enllà i s’ha convertit en persecució política contra els nostres representants al Govern, al Parlament, als ajuntaments i també en persecució de tota la ciutadania que ha mostrat el seu desacord amb aquest model d’estat obsolet i de formes decadents i que ha optat per defensar, de forma legítima, la República Catalana.

QUART.- Demanar una justícia justa, ponderada i equilibrada. Una justícia que doni garanties a l’estat i a tota la ciutadania. Una justícia que ofereixi seguretat i que asseguri l’exercici dels drets de la ciutadania. Una justícia que no faci política.  En definitiva, una justícia que respecti la separació de poders.

CINQUÈ.- Rebutjar fermament la sentència del Tribunal Suprem que inhabilita al 131è. president de la Generalitat de Catalunya per uns fets que no constitueixen cap delicte i que estan emparats en la llibertat d’expressió. Una sentència totalment grotesca i desproporcionada que deriva de la instrumentalització de diverses institucions de l’estat, com en aquest cas la Junta Electoral Central. Així mateix, expressem la total solidaritat cap al president Torra que ha patit dos processos judicials injustos per defensar des de la màxima institució del nostre país la llibertat d’expressió, la llibertat dels presos i dels exiliats i el dret d’autodeterminació.

SISÈ.- Demanar el màxim respecte per les institucions catalanes i pels nostres representants, escollits democràticament. Només amb unes institucions fortes i respectades podem créixer com a país i, malgrat els intents d’arrabassar-nos la dignitat institucional, la nostra màxima prioritat serà preservar-la.

SETÈ.- Reiterar el nostre compromís en la República Catalana. Continuarem treballant des de cada poble i cada ciutat per materialitzar l’estat català, un projecte que compta amb el suport majoritari de la població que ho ha expressat reiteradament a les urnes el 9 de novembre de 2014 i l’1 d’octubre de 2017. El nostre projecte d’autodeterminació està emparat pels Tractats Internacionals i per aquest motiu demanem que cessi la persecució injustificada i injusta contra un moviment legítim com és l’independentisme català. Una opció política que és l’única capaç de garantir, en aquests moments, la democràcia, el progrés social i econòmic i la protecció de la cultura i les institucions.

A Tarragona, 28 de setembre de 2020