Esteu aquí: Inici L'Ajuntament Govern Grups municipals Grup Municipal Junts per Catalunya Mandat 2019-2023 Notes de premsa Junts per Tarragona demana la creació d’un Consell Municipal de Serveis Socials

Junts per Tarragona demana la creació d’un Consell Municipal de Serveis Socials

11/06/2020

El grup municipal de Junts per Tarragona demanarà la creació d’un Consell Municipal de Serveis Socials per involucrar les entitats del tercer sector de la ciutat en la presa de decisions en matèria de benestar social. ‘Tot i disposar de consells i taules sobre àmbits específics, Tarragona és l’única capital catalana que encara no disposa d’aquest òrgan participatiu on poden formar part totes les entitats i associacions socials’, ha manifestat el portaveu Dídac Nadal.

El grup municipal elevarà la proposta al plenari previst per la setmana vinent mitjançant una moció on se sol·licita la creació d’aquest consell amb l’objectiu d’analitzar, consultar, debatre i proposar millores en matèria de serveis socials a la ciutat. ‘És imprescindible que des de l’Ajuntament s'involucri a tots els agents socials, les persones que col·laboren i treballen al tercer sector són les que tenen una major informació sobre la situació i les necessitats en aquest àmbit’, ha assenyalat Nadal.

El portaveu de Junts per Tarragona destaca la importància ‘d’escoltar les experiències, inquietuds i propostes de les entitats socials encaminades a millorar les polítiques socials a la ciutat’. En aquest sentit, Nadal ha recordat que en context de la crisi de la Covid-19, diverses entitats i associacions socials han tingut dificultats per posar-se en contacte amb l’Ajuntament de Tarragona. ‘El Consell Municipal de Serveis Socials permetrà millorar la coordinació entre entitats i l’Ajuntament i possibilitarà l’anàlisi de l’acció social a Tarragona, fer un seguiment de les actuacions i formular i executar propostes de millora’, ha subratllat.

En la moció que defensarà, el grup municipal també sol·licita que el reglament de funcionament del consell s’elabori mitjançant un procés participatiu amb totes les entitats i associacions vinculades en el benestar social i la qualitat de vida a la ciutat de Tarragona.

Tarragona, 11 de juny de 2020