Esteu aquí: Inici L'Ajuntament Govern Grups municipals Grup Municipal Junts per Catalunya Mandat 2019-2023 Notes de premsa Junts per Tarragona insta a l’equip de govern a reobrir a la ciutadania la Ciutat Residencial

02/12/2019

El grup municipal de Junts per Tarragona reclama a l’equip de govern que iniciï els tràmits amb la Generalitat de Catalunya per tal de reobrir a la ciutadania la Ciutat Residencial. “Cal dignificar-la i obrir-la, d’una vegada per totes, a la ciutadania”, ha manifestat la consellera de Junts per Tarragona, Elvira Vidal, que ha recordat que aquest espai, conegut també com la Ciutat de Repòs i Vacances, “fa vuit anys que resta tancat i absolutament degradat”.

“Mentre l’àrea de Llevant pateix una enorme mancança de serveis públics, tenim un espai de 14 hectàrees tancat”, ha manifestat Vidal. En aquest sentit, el Grup Municipal de Junts per Tarragona proposa “l’elaboració d’un estudi que determini les necessitats en matèria d’equipaments públics i, posteriorment, elaborar un projecte amb coordinació amb la Generalitat i amb un procés de participació ciutadana”.

La consellera de Junts per Tarragona avança que l’espai es podria aprofitar “per ubicar serveis municipals que el veïnat fa anys que reclama com són una  oficina que realitzi les funcions de l’Oficina Municipal d’Atenció a la Ciutadania (OMAC), una altra de la Guàrdia Urbana per incrementar la presència d’agents i diferents locals adreçats a totes les entitats veïnals, socials, esportives, ecologistes i culturals dels barris propers”.

“També cal aprofitar aquest extens equipament abandonat per habilitar un aparcament, encara no s’ha trobat cap alternativa a l’eliminació de places a la Platja Llarga”, ha apuntat Vidal, qui assenyala que fins i tot es podria crear un centre d’interpretació de la natura, tallers i horts urbans.

La regidora de Junts per Tarragona considera que l’equip de govern “hauria d’iniciar la negociació per tal de reobrir, al més aviat possible, la Ciutat Residencial i destinar-la a usos públics que millorin la qualitat de vida de la ciutadania”. La proposta de Junts per Tarragona s’elevarà al pròxim plenari municipal mitjançant una moció.

La Ciutat Residencial es va crear en el marc de l’obra sindical d’Educació i Descans de la dictadura franquista i les extenses instal·lacions acollien famílies que venien a passar les vacances d’estiu. L’any 1980 va passar a mans de la Generalitat de Catalunya i el govern català va tornar a inaugurar l’equipament dos anys i mig després. La Generalitat va decidir tancar les instal·lacions l’any 2011 davant les grans pèrdues que ocasionava. Actualment, l’equipament resta tancat i amb un estat de degradació elevat.

Tarragona, 2 de desembre de 2019