Esteu aquí: Inici L'Ajuntament Govern Grups municipals Grup Municipal Junts per Catalunya Mandat 2019-2023 Notes de premsa Junts per Tarragona proposa crear més àrees d’esbarjo per a gossos

Junts per Tarragona proposa crear més àrees d’esbarjo per a gossos

El grup municipal recorda que actualment la ciutat només disposa de pipicans i que aquests són insuficients i no compleixen les condicions mínimes
09/12/2019

El grup municipal de Junts per Tarragona ha anunciat aquest dilluns una sèrie de propostes encaminades a millorar la convivència amb els animals de companyia. Una de les demandes principals és incrementar el nombre d’espais d’esbarjo per a animals de companyia. “La ciutat només disposa d’un nombre insuficient de pipicans i no existeix cap àrea de gossos ni cap can-espai, zones que s’especifiquen en l’Ordenança Municipal sobre la protecció, la tinença i la venda d’animals; i que ja fa anys que funcionen a nombroses ciutats”, ha manifestat la consellera Elvira Vidal.

“Les àrees de gossos són espais tancats destinats a l’esbarjo dels gossos i els can-espais són zones àmplies en horaris determinats on els animals poden romandre sense lligar sempre que estiguin acompanyats i exceptuant els animals potencialment perillosos”, ha explicat Vidal. Des de Junts per Tarragona també s’assenyala la necessitat de crear el Carnet de Tinença Cívica i Responsable. “Es tractaria d’un tràmit gratuït adreçat a les persones amb animals de companyia que hagin censat els animals i que tinguin coneixement de l’ordenança”, ha apuntat la consellera.

Junts per Tarragona també es reclama que tant els pipicans com les àrees per a gossos i els can-espais “tinguin un bon servei de neteja i manteniment; i disposin de senyalística i de mobiliari urbà com poden ser fonts adaptades per animals, papereres, bancs i dispensadors de bosses per a la recollida d’excrements”.

Pel que fa a la presència d’animals de companyia a les platges, Vidal reclama “ampliar el període en el qual els animals poden anar a qualsevol de les platges de la ciutat i habilitar zones delimitades per a l’esbarjo d’animals durant tot l’any en determinades platges, tal com també s’especifica en l’ordenança municipal”.

Entre altres propostes, Junts per Tarragona considera que “cal incrementar les campanyes d’informació i sensibilització per garantir la tinença responsable, així com la protecció dels animals”.

“Cal fer de Tarragona una ciutat respectuosa i més amable amb els animals, les administracions tenen l’obligació de vetllar per garantir el compliment dels drets dels animals”, ha manifestat Vidal, que ha recordat que demà, dia 10 de desembre, es commemora el Dia Internacional dels Drets dels Animals.

En el mateix sentit i entre altres propostes, la consellera de Junts per Tarragona també ha assenyalat la necessitat de “Millorar la gestió pel que fa a la protecció de les colònies de gats existents a la ciutat”.

El grup municipal elevarà la proposta en el pròxim plenari municipal que es preveu que tingui lloc divendres dia 20 de desembre.