Esteu aquí: Inici L'Ajuntament Govern Grups municipals Grup Municipal PPC Històric Notícies, mocions i articles 2019-2023 José Luis Martín (PP): “Gràcies a Ricomà els tarragonins pagarem l’IBI més alt d’Espanya”

25/10/2021
  • “L’únic que s’havia de fer amb l’IBI de Tarragona era baixar-lo, com ens vam comprometre des del Partit Popular si arribàvem a l’alcaldia. La incapacitat de gestió i la política d’asfíxia fiscal del Sr. Ricomà només és comparable a la que el seu partit practica al Govern de la Generalitat".
  • “El Sr. Ricomà en dos anys ha pujat els impostos dues vegades. A canvi, Tarragona té pitjors serveis, l’espai públic més degradat, okupació, inseguretat ciutadana, paràlisis de projectes i inversions, zona blava i IBI més car d’Espanya. Instem a tota la societat tarragonina a dir prou i als grups de l’oposició a activar la moció de censura: és l’ única sortida”.
  • “És immoral que En Comú Podem condemni als tarragonins a pagar més impostos a canvi de disposar de dos assessors”.

Després de que aquest matí s’hagi aprovat, en reunió extraordinària de la Comissió Informativa i de Seguiment de Serveis Generals i Govern Obert, la modificació de l’Ordenança Fiscal reguladora de la taxa de les escombraries i la de l’impost sobre béns immobles, segons la qual l’executiu municipal incrementa un 5% la taxa de la brossa i un 3’9% l’IBI, el portaveu del Grup Municipal del Partit Popular de Tarragona, José Luis Martín, ha manifestat:

“És un escàndol inqualificable. Justament, a Tarragona, l’únic que s’havia de fer amb l’IBI era baixar-lo. Era una de les prioritats a les que, des del Partit Popular ens vam comprometre si arribàvem a l’alcaldia. L’Impost de Béns Immobles de Tarragona ja era un dels més alts d’Espanya. Ara, gràcies al Sr. Ricomà, Tarragona liderarà finalment el rànquing enmig d’una greu crisi econòmica i social. Per no parlar de la taxa de la brossa, que ja ha pujat dos vegades en només dos anys de mandat, taxa que ha estat cobrant a restauradors tot i havent tingut els seus negocis tancats durant la pandèmia.

El conseller Martín ha afirmat que “les ciutats i regions que funcionen bé no només no incrementen impostos, sinó que els baixen”. “La dèria recaptatòria i la incapacitat de gestió del Sr. Ricomà només és comparable amb el model d’asfíxia fiscal que practica el seu partit al capdavant del govern de la Generalitat. No és capaç d’executar el pressupost anual però ens castiga amb més impostos. Està fent impossible la recuperació econòmica i qualsevol esperança de que algú vulgui vindre a viure o a invertir a la nostra ciutat. La Tarragona de Ricomà és una ciutat d’okupacions, espais públics degradats, paràlisi inversora, vandalisme, zona blava i IBI més cars d’Espanya”.

El conseller Martín ha criticat que les noves ordenances s’han aprovat gràcies al pacte al que ha arribat En Comú Podem amb l’executiu que el va fer fora del govern: “És immoral que ECP condemni als tarragonins a pagar més impostos no per a donar millors serveis a Tarragona, sinó per a disposar de dos assessors. Aquesta ha estat la moneda de canvi”.

Finalment, ha apel·lat a tota la societat tarragonina “a dir prou i a no acceptar aquesta pujada d’impostos municipals”, i als grups de l’oposició a “ser conscients de que l’única sortida és la moció de censura: si no s’activa, tots hauran de donar al final de mandat, perquè tots som responsables de trobar solucions”.

Grup Municipal del PP Tarragona