Esteu aquí: Inici L'Ajuntament Govern Grups municipals Grup Municipal PPC Històric Notícies, mocions i articles 2019-2023 José Luis Martín (PP): “Ricomà ha privatitzat les festes de Santa Tecla i ha convertit TGN en una exhibició de macrobotellots"

El Grup Municipal del Partit Popular de Tarragona ha demanat l’informe jurídic que l’alcalde va utilitzar per aplicar les restriccions als locals d’hostaleria i restauració durant les Festes, i ha exigit transparència i assumpció de responsabilitats en la gestió de las entrades als actes.
28/09/2021
  • El Sr. Ricomà ha muntat unes festes VIP, per a uns escollits, mentre els veïns de Tarragona estan atemorits davant el descontrol dels botellots massius a tota la ciutat. Si no sap mantenir l’ordre a la ciutat o és captiu del seu soci de govern antisistema, la CUP, que ho faci públic i faci un pas al costat. No permetrem que Tarragona continuï en aquesta situació insostenible”.

Aquest matí en roda de premsa el portaveu del Grupo Municipal del Partit Popular a l’Ajuntament de Tarragona, José Luis Martín, ha fet balanç del que ha estat la gestió de les Festes de Santa Tecla per part de l’executiu municipal. Ha comunicat que ha registrat preguntes a alcaldia per a que tots els tarragonins estiguin informats sobre “com es va organitzar la deplorable venda d’entrades als actes i sobre quina és l’argumentació jurídica que va aplicar l’alcalde per a ordenar les restriccions als bars i restaurants de la Plaça de la Font, amb l’enorme prejudici que els ha suposat per a restauradors i per a tots els ciutadans. Exigim transparència i assumpció de responsabilitats”.

I ha afegit: “Tot el que ha caigut en mans del Sr. Ricomà ha acabat malament. No només ha privat als tarragonins de les seves festes, sinó que ha provocat pèrdues quantioses a un dels sectors més castigats, als que ha tractat de manera inacceptable. Una vegada més, ha malbaratat el pressupost per muntar unes festes que, per motius diferents a l’any passat, han tornat ha ser un fracàs estrepitós i han tornat a danyar la imatge de la nostra ciutat. És incomprensible que estem parlant del mateix alcalde que prometia fer de la cultura popular el seu punt fort en la seva acció de govern”.

El conseller ha manifestat que “el govern Ricomà ha privatitzat les Festes de Santa Tecla, que són de tots els tarragonins, i les ha convertit en una festa VIP per a uns escollits, mentre ha deixat que Tarragona s’hagi convertit en perillós escenari constant de macrobotellots massius, que estan atemorint als veïns i estan sumint la ciutat en una degradació absolutament inèdita”.

En aquest sentit, ha fet referència als successius episodis de “degradació, vandalisme i incompliment de la llei que s’han viscut a diferents indrets de la ciutat – la Parta Alta, l’Arrabassada, la Plaça de la Font, el Passeig de Sant Antoni, el pàrquing del Cementiri, la Font del Centenari, etc.- i a la inacció policial davant d’aquests fets: No han pogut actuar, òbviament, perquè no els han deixat actuar. A qualsevol ciutat els botellots es dissolen i s’apliquen les sancions oportunes. Si el Sr. Ricomà no sap mantenir l’ordre a la ciutat i és captiu del seu soci de govern antisistema, la CUP, que ho faci públic i faci un pas al costat. No permetrem que Tarragona continuï en aquesta situació insostenible”.

Grup Municipal del PP Tarragona