Esteu aquí: Inici L'Ajuntament Govern Grups municipals Grup Municipal PPC Històric Notícies, mocions i articles 2019-2023 Nota de premsa - El PP de Tarragona demana ajudes al sector d’hostaleria i al turístic, al petit comerç i als paradistes dels mercats “per fer front a les greus conseqüències econòmiques del COVID19”

16/03/2020

Tarragona, 16 de març de 2020

Aquest matí, el Grup Municipal del Partit Popular de Tarragona ha preguntat a l’equip de govern quines són les mesures que s’aplicaran, des de l’Ajuntament de Tarragona, per fer front a les greus conseqüències econòmiques que el COVID19 està provocant al sector de l’hostaleria i del turisme, al petit comerç i als paradistes dels mercats de la ciutat.

En aquest sentit, el portaveu popular, José Luis Martín, ha manifestat que “és necessari fer un esforç des de l’àmbit municipal per contribuir a pal·liar la dramàtica situació que estan vivint motors econòmics cabdals de la ciutat i que donen treball a molts tarragonins. Donada l’excepcionalitat de la situació, des del Partit Popular de Tarragona instem a que, del romanent de tresoreria del pressupost de 2019 -6’6 milions d’euros-, anunciat pel tinent d’alcalde d’Hisenda el 12 de març, es destini una part a:

1.- Bonificar el 95% de l’import de la taxa d’ocupació pública durant els anys 2020 i 2021 per a terrasses, restaurants, comerços i autònoms sotmesos al pagament de l’aquesta taxa.
2.- Bonificar el 95% de l’import de les taxes que abonen els paradistes dels mercats durant els anys 2020 i 2021.
3.- Bonificar el 95% de l’IBI i de la taxa de la brossa durant els anys 2020 i 2021 a tots els comerços, restaurants, autònoms, paradistes, etc., que s’han vist afectats per les conseqüències del COVID19.

“Són mesures perfectament assumibles i necessàries en aquest context”, ha afegit.

D’altra banda, el conseller Martín, ha demanat que l’equip de govern “iniciï converses amb les empreses d’allotjaments i de guies turístics, per analitzar la situació davant la davallada dràstica de la seva activitat en unes temporades tan importants per aquest sector com la Setmana Santa i l’estiu”. I ha conclòs: “És imprescindible que l’administració local es posi al seu costat i ajudi a sectors que són motors fonamentals de la ciutat i que veuen perillar la seva supervivència en aquests moments”.

Grup Municipal del Partit Popular de Tarragona