Esteu aquí: Inici L'Ajuntament Govern Grups municipals Grup Municipal PPC Històric Notícies, mocions i articles 2019-2023 Nota de premsa - José Luis Martín: “És una greu irresponsabilitat que, en estat d’alarma nacional, l’alcalde Ricomà no apliqui a l’Ajuntament les mesures bàsiques de prevenció que s’estan exigint a la ciutadania”

14/03/2020

Tarragona, 14 de març de 2020

El Grup Municipal del Partit Popular de Tarragona ahir, divendres 14, va fer arribar a Alcaldia un escrit en el que sol·licitava responsabilitat a l’equip de govern municipal, donat que ha convocat, pel proper dilluns, Plenari i comissions presencials amb consellers i funcionaris en espais tancats de l’Ajuntament.

El portaveu José Luis Martín ha manifestat: “Estem en estat d’alarma a tot el país per la situació d’excepcionalitat derivada de la crisis del COVID19; el Departament d’Interior de la Generalitat de Catalunya ha fet arribar un document sobre les restriccions d’activitat pel COVID 19, en el que s’indica que les reunions necessàries es facin sempre per via telemàtica i que no es concentrin ciutadans a espais tancats; Torra ha arribat a demanar el confinament de Catalunya. I, mentrestant, l’alcalde de la ciutat de Tarragona convoca sessions plenàries i comissions amb consellers i funcionaris a sales petites i tancades de l’Ajuntament. La conducta de l’equip de govern de Tarragona és surrealista i absolutament irresponsable. Esperem que rectifiqui el més aviat possible. No hem obtingut resposta al nostre escrit”.

El Grup Municipal del Partit Popular de Tarragona ha sol·licitat:

1.- Que se suspengui la celebració de la sessió de Consell Plenari de l'Ajuntament de Tarragona el proper dilluns 16 de març de 2020, a les 10:00 h.

2.- Que, en cas que per urgent i extraordinària necessitat fos imprescindible la celebració d'aquesta sessió, es prenguin les mesures oportunes que permetin la celebració de la mateixa de manera no presencial i així evitar previsibles situacions de risc per a la salut personal i col·lectiva.

3.- Que en cas que la normativa local no contempli dur a terme allò sol·licitat anteriorment, s'adoptin les mesures necessàries per facilitar la participació a distància i emissió de vot telemàtic tant en la propera sessió de Consell Plenari com a la resta de sessions d'òrgans col·legials que es desenvolupin mentre durin les actuals circumstàncies relatives a la pandèmia de COVID-19.

4.- Que l'Ajuntament, en la seva condició d'Administració Pública, lideri i assumeixi totes les mesures de prevenció que s'estan suggerint i exigint a la resta de ciutadans. Moltes són les persones i les famílies a les que la situació actual ha portat a romandre a casa seva i moltes les empreses l'activitat econòmica s'està veient afectada negativament per la present situació. És, per tant, mostra de suport, de solidaritat i de coherència que el nostre ajuntament assumeixi també aquestes recomanacions i prescripcions. No ens sembla adequat que mentre l'activitat educativa, econòmica i sanitària està sotmesa a aquestes tensions, l'Ajuntament opti per seguir treballant en la gestió ordinària com si les circumstàncies no fossin extraordinàries.

Grup Municipal del Partit Popular de Tarragona