Esteu aquí: Inici L'Ajuntament Govern Grups municipals Grup Municipal PPC Notícies, mocions i articles 2019-2023 Nota de premsa - José Luis Martín: “Per revertir el desgavell ferroviari la prioritat és fer sortir les mercaderies de la via de la costa. No ens podem permetre continuar dispersant objectius”

Nota de premsa - José Luis Martín: “Per revertir el desgavell ferroviari la prioritat és fer sortir les mercaderies de la via de la costa. No ens podem permetre continuar dispersant objectius”

Nota de premsa - José Luis Martín: “Per revertir el desgavell ferroviari la prioritat és fer sortir les mercaderies de la via de la costa. No ens podem permetre continuar dispersant objectius”

28/01/2020

 

 

 

 

 

José Luis Martín: “Per revertir el desgavell ferroviari la prioritat és fer sortir les mercaderies de la via de la costa. No ens podem permetre continuar dispersant objectius”

 

  • El portaveu popular ha manifestat que no assumirà “una declaració institucional més plena de bones intencions que de determinació i visió estratègica, ja que barreja qüestions urgents amb aspectes secundaris i qüestionables”.

 

  • “És tard, però encara hi som a temps per revertir el desgavell ferroviari i un model de ciutat esgotat. Però necessitem lideratge i ordre de prioritats: no tindrà sentit intentar recuperar la centralitat ferroviària si no es fan sortir les mercaderies de la via de la costa”.

 

 

Tarragona, 28 de gener de 2020

Aquest matí en roda de premsa el conseller José Luis Martín ha explicat la posició del grup municipal del Partit Popular respecte la declaració institucional que l’equip de govern portarà al proper plenari del 30 de gener.

 

Fer sortir les mercaderies de la via de la costa i recuperar la centralitat ferroviària: el camí per un canvi de model de ciutat

En primer lloc, ha recordat que la seva formació política va ser la única que va oposar-se amb fermesa al tercer fil, i ha manifestat:  “Benvinguts els que s’han convençut, finalment, del que el Partit Popular de Tarragona vam defensar des de fa gairebé una dècada i des del minut 1. Per desgràcia les administracions i diferents sectors de la societat civil no ens van acompanyar. Era evident que s’estava cometent un error històric al deixar que el futur de Tarragona fos dictat pel sector industrial, un model molt qüestionable i no exempt de riscos, com sabem. Quina ciutat permet que facin fora als passatgers per fer entrar a les mercaderies perilloses pel mig?”.

 

En relació a la declaració institucional que l’equip de govern ha presentat als grups municipals ha expressat: “Tarragona no es pot permetre continuar dispersant objectius ni caure en discussions estèrils sobre assumptes secundaris com els punts 3, 4 i 5 de la declaració que es proposa. No ens podem permetre cometre un nou error apostant, per exemple, per la creació d’una altra estació -la intermodal- fora de la ciutat. La dispersió ens fa perdre força davant la resta d’administracions”. I ha afegit:

 

“L’objectiu a mig termini ha de ser recuperar la centralitat ferroviària i canviar el nostre model de ciutat cap a altres sectors com el turisme, la cultura i la logística, sense dependre d’un desgavell ferroviari que no ens permet desenvolupar un model alternatiu i de futur. Aquest canvi no tindrà sentit si no concentrem tots els esforços en la prioritat més urgent: fer sortir les mercaderies de la via de la costa. Arribem tard, però aquesta situació es pot revertir. Necessitem lideratge, visió estratègica i ordre de prioritats. Si prenem la direcció adequada podem veure resultats tangibles a mig termini”.

 

Establir un ordre de prioritats

Ha explicat, a continuació, les accions que el grup municipal del Partit Popular de Tarragona proposa:

 

“1. Paralitzar la circulació de mercaderies perilloses. En el context que vivim i amb els darrers esdeveniments, cada vegada és més urgent per la ciutat de Tarragona que es paralitzi la circulació de mercaderies perilloses, en compliment del art. 4 del RD 412/200, tant per raons de seguretat com per la necessitat d’establir la construcció d’una plataforma periurbana per al transport de mercaderies. 

 

2. Aprovar i desenvolupar el Pla Director Urbanístic de l’Àmbit Central del Camp de Tarragona de 2010. Establir un mecanisme de caràcter metropolità que permeti consensuar i fer seguiment d’aquests consensos partint del model establert al Pla Territorial Parcial del Camp de Tarragona i pendent de desenvolupar al Pla Director Urbanístic de l’Àmbit Central del Camp de Tarragona elaborat al 2010 però mai aprovat.

 

3. Diversificació cap al sector serveis. Tarragona ha d’apostar per la diversificació de la seva base econòmica i, per aconseguir-ho, ha de posicionar-se al altres sectors com el turisme, la cultura o la logística, sense el dependre del desgavell ferroviari que ens impedeix créixer cap a un mode divers i de futur. 

 

4. Lideratge de l’Ajuntament de Tarragona, que ha de centrar els seus esforços en les prioritats més urgents i no en dispersar objectius secundaris i qüestionables com els que proposen a la declaració institucional.

 

Grup Municipal del Partit Popular de Tarragona

Segells de reconeixement d’administració oberta