Esteu aquí: Inici L'Ajuntament Govern Grups municipals Grup Municipal PPC Històric Notícies, mocions i articles 2019-2023 Nota de premsa - José Luis Martín (PP): “A Tarragona ara tenim un govern que vesteix a diari llaç groc. Però l’alcalde Ricomà ha d’entendre que la Muralla no és la solapa de la seva americana”

13/07/2019

• El portaveu del Partit Popular de Tarragona, José Luis Martín, exigeix a l’equip de govern de l’Ajuntament de Tarragona que condemni i doni ordres per fer retirar els llaços grocs que tornen a penjar de la muralla romana.

• Demana a l’actual conseller de Patrimoni, Hernán Pinedo, de la formació política En Comú Podem, que vetlli per la conservació, imatge i neutralitat del patrimoni que atresora la ciutat de Tarragona, que “no és patrimoni dels independentistes ni dels no independentistes, sinó de tota la humanitat”.

Tarragona, 13 de juliol de 2019

El conseller José Luis Martín ha manifestat: “L’estiu passat, com a Primer Tinent d’Alcalde, vaig fer retirar en reiterades ocasions els plàstics grocs que estaven alterant la visibilitat i conservació de la xarxa que protegeix un dels nostres monuments reconeguts Patrimoni Mundial de la Humanitat. A Tarragona ara tenim un govern que vesteix a diari llaç groc. Però l’alcalde Ricomà ha d’entendre que la Muralla de Tarragona no és la solapa de la seva americana.

Demanem a l’actual conseller de Patrimoni, el Tinent d’Alcalde Hernán Pinedo (En Comú Podem), que assumeixi les seves responsabilitats i vetlli per la conservació, imatge i despolitització del nostre valuós patrimoni històric, que no és propietat dels independentistes ni dels no independentistes, sinó de tota la humanitat. Amb el Partit Popular al govern de Tarragona, aquest tipus de accions es van resoldre sempre en unes hores.

Recordem que fa uns dies teníem també una estelada gegant penjant del Balcó Mediterrani, un dels elements icònics de Tarragona i del nostre patrimoni modernista, una acció que va comptar amb l’ aquiescència de l’equip de govern actual. Des del Partit Popular de Tarragona denunciem que la neutralitat del patrimoni tarragoní està constantment en risc, com també ho està la imatge de la nostra ciutat: el Portal del Roser és la porta d’entrada de la major part dels nostres visitants. Aquesta és una imatge nefasta per projectar-nos al món”.

Per últim, en relació als socis de govern de l’alcalde Ricomà, el conseller José Luis Martín ha exposat: “En Comú Podem ja ha fet públic el seu desig de compartir el govern de Tarragona amb la CUP, una formació política que va animar als ciutadans de Tarragona a ‘restituir els llaços grocs de la muralla i a penjar-ne molts més’. Esperem que reconsiderin la opció de deixar les claus de Tarragona en mans dels radicals de la CUP”

José Luis Martín García

Portaveu del Partit Popular de Tarragona