Esteu aquí: Inici L'Ajuntament Govern Grups municipals Grup Municipal PPC Històric Notícies, mocions i articles 2019-2023 Nota de premsa - José Luis Martín (PP): “És una molt mala notícia que el govern Ricomà renunciï políticament a l’estand de Tarragona a FITUR i que no aposti pel turisme als pressupostos 2020”

12/12/2019

Tarragona, 11 de desembre de 2019

Després del Consell Rector d’aquest matí en el que s’ha sotmès a votació el Pressupost General 2020 del Patronat Municipal de Turisme de Tarragona, el portaveu del Grup Municipal del Partit Popular, José Luis Martín, ha manifestat la seva preocupació davant el canvi d’estratègia política en relació a la projecció turística de la capitalitat de Tarragona i a la congelació del pressupost destinat al Patronat Municipal de Turisme per l’any 2020. En els darrers exercicis, aquest havia anat creixent progressivament fins a un 70%, fruit d’una “estratègia de ciutat orientada a potenciar un sector cabdal, generador de riquesa i ple de potencialitats a una ciutat com Tarragona”, ha explicat.

L’any 2015 el Patronat Municipal de Turisme tenia un pressupost d’ 1.05M€. Durant els tres anys de mandat del Partit Popular, aquesta xifra es va anar incrementant fins a arribar a l’1.7M€ al 2019. L’objectiu era, en paraules del portaveu popular, “fer d’aquesta àrea un element estratègic de transformació; i això requeria, entre d’altres accions, anar incrementant la partida dedicada a la promoció turística, absolutament insuficient quan el nostre partit va arribar al govern de la ciutat”.

D’altra banda, durant el Consell Rector, la consellera Laura Castel ha anunciat que Tarragona prescindirà, pel proper any, de l’estand propi a FITUR, la fira de turisme més important d’Espanya i un dels punts de trobada internacional més important d’Europa, que se celebrarà del 22 al 26 de gener de 2020 a Madrid. El 2019 va assolir la participació de 110.848 visitants i  10.487 empreses de 165 països. El conseller Martín ha afirmat que “és molt preocupant que l’actual equip de govern hagi començat a desfer el bon treball fet a l’anterior mandat en matèria de turisme. El govern del Partit Popular va aconseguir recuperar l’estand propi per Tarragona –a l’any 2018 i a l’any 2019-, que s’havia perdut durant els 7 anys anteriors.  Abans de la nostra arribada al govern, la nostra ciutat no tenia ni marca pròpia ni espai per a poder mostrar-se de manera diferenciada sota el paraigües de la Costa Daurada. Tarragona necessita mostrar-se com a capital, com a destinació urbana i de costa, única ciutat Patrimoni Mundial de la Humanitat de Catalunya, oberta els 365 dies de l’any”. El conseller Martín ha assegurat que “va costar molt que l’Agència Catalana de Turisme ens deixés recuperar aquest espai, i no per l’import econòmic de l’estand, raonable i rendible a una fira d’aquestes característiques, sinó per una tendència política a menysprear Tarragona constantment, tendència que nosaltres vam aconseguir començar a revertir”. I ha conclòs: “És una molt mala notícia que el govern Ricomà hagi pres la decisió política de fer desaparèixer de nou la capitalitat de Tarragona de la Fira Internacional de Turisme de Madrid i que no aposti pel turisme als pressupostos per 2020”.

José Luis Martín García

Portaveu del Grup municipal del Partit Popular de Tarragona