Esteu aquí: Inici L'Ajuntament Govern Grups municipals Grup Municipal PPC Històric Notícies, mocions i articles 2019-2023 Nota de premsa - José Luis Martín (PP): “És vergonyós que la primera acció de l’alcalde Ricomà en matèria d’Esports hagi estat retirar l’homenatge a la consellera Marbel Negueruela, traspassada en l’exercici de les seves funcions”

04/09/2019

José Luis Martín (PP): “És vergonyós que la primera acció de l’alcalde Ricomà en matèria d’Esports hagi estat retirar l’homenatge a la consellera Marbel Negueruela, traspassada en l’exercici de les seves funcions”.

• José Luis Martín: “Esperem una rectificació de la decisió –ni acordada ni comunicada als grups municipals- d’eliminar el nom de la regidora d’Esports Marbel Neguerela a la Mitja Marató +10K Ciutat de Tarragona. És vergonyós que aquesta hagi estat una de les primeres accions  del nou equip de govern en matèria d’Esports”.

• María Isabel Negueruela (1967-2017) va prendre possessió com a regidora de l'Ajuntament de Tarragona el 25 de gener de 2016 i des del mes de febrer del mateix any es va ocupar de la 5a Tinència d'Alcaldia i de la Conselleria d'Esports, Voluntariat i Associacions de Jubilats i Pensionistes, així com de la presidència del Consell Rector del Patronat Municipal d’Esports de Tarragona.

Dimecres, 4 de setembre de 2019

El Patronat Municipal d’Esports ha obert el període d’inscripcions a la 28ª Mitja Marató + 10K Ciutat de Tarragona. Per primer cop després de dues edicions consecutives en les que al nom de la prova se li va afegir el nom “Memorial Marbel Negueruela”, com a homenatge a la consellera d’esports traspassada en l’exercici de les seves funcions, l’equip de govern d’ERC i ECP ha decidit  retirar aquest homenatge que es va acordar a l’octubre de 2017 per tots els grups municipals. Davant d’aquesta notícia, el portaveu del grup municipal de Partit Popular de Tarragona, José Luis Martín, ha manifestat:

“Estem molt sorpresos i dolguts davant d’aquesta notícia. Resulta absolutament vergonyós que la primera acció de l’alcalde Ricomà en matèria d’Esports hagi estat eliminar l’homenatge i el reconeixement a la tasca de la nostra estimada companya Marbel Negueruela, reconeguda tant pel teixit esportiu de la ciutat de Tarragona com pels treballadors del Patronat Municipal d’Esports i per altres organismes esportius catalans i de la resta d’Espanya. Esperem una rectificació immediata d’aquesta decisió”.

La consellera Elisa Vedrina, en aquells moments Presidenta del Patronat Municipal d’Esports ha expressat: “Amb la eliminació del Memorial Marbel Negueruela del nom de la nostra Mitja Marató es suprimeix també un reconeixement que va néixer amb vocació de perennitat a proposta de la Presidència del PMET amb el suport de la resta de grups municipals. És lamentable que l’actual equip de govern elimini una manifestació de visibilitat d’una dona a l’àmbit esportiu i polític”.

José Luis Martín García

Portaveu del Grup Municipal del Partit Popular de Tarragona