NOTA DE PREMSA

El PSC presenta una moció per a l’adhesió de Tarragona al projecte ‘Ciutats Defensores dels Drets Humans 2019’
10/04/2019

El grup municipal del PSC ha presentat una moció, que es debatrà al proper plenari municipal, per a l’adhesió de Tarragona al projecte ‘Ciutats Defensores dels Drets Humans’ que se celebrarà en dues edicions, al març-abril i l’octubre del 2019. El text vol afermar el compromís de la ciutat amb els drets humans a escala local i a mantenir i intensificar les polítiques públiques de suport als defensors i defensores de drets humans, tant a escala local com internacional.

Davant la situació d’especial vulnerabilitat que viuen determinades minories i col·lectius i la indefensió que pateixen davant les violacions dels seus drets, el PSC condemna la imposició de limitacions a les activitats dels defensors i defensores. La moció, a través del punt cinc, exigeix la immediata llibertat de Abdulhadi Al-Khawaja (Báhrein) i Ilham Tohti (República Popular Xina), empresonats per haver denunciat les violacions dels drets humans dels seus respectius governs. La moció també defensa el rebuig de la persecució judicial que pateixen les persones i entitats que treballen per la defensa i garantia de drets fonamentals, com és el cas d’Helena Maleno (participant al projecte al 2015) i Pro Activa Open Arms, entre d’altres. Per acabar, el text insta el Govern de la Generalitat i el Govern de l’Estat a mantenir i ampliar les polítiques públiques de suport als defensors i defensores de drets humans a escala internacional.

La Consellera de Joventut i Cooperació, Ivana Martínez, ha recordat que Tarragona és “un dels pocs ajuntaments que continua apostant per la cooperació internacional i la cooperació pel desenvolupament”. Martínez ha explicat que el consistori “va dedicar més de mig milió d’euros l’any 2018 i en destinarà la mateixa xifra al 2019 per a polítiques de cooperació apropant-se així al 0,7% del pressupost total, compromís dels estats membres”.