Esteu aquí: Inici L'Ajuntament Govern Grups municipals Grup Municipal PSC Notícies i mocions 2019 fins al juny La qüestió dels pisos buits

La qüestió dels pisos buits

Article escrit pel sisè tinent d'alcalde i conseller de Territori, Sr. Josep Maria Milà Rovira.
05/04/2019

La qüestió dels pisos buits

Al govern municipal de Tarragona ens preocupen molt els habitatges buits que hi ha a la ciutat. El nostre objectiu és treballar per una ciutat cohesionada en la qual ningú quedi pel camí. Aquest és un problema greu i des de l’Ajuntament estem decidits a posar-hi fi. Per aquest motiu, el consistori ha incoat tres expedients sancionadors a tres entitats bancàries que han posat pals a les rodes per treballar plegats sobre aquesta problemàtica. Els bancs Aliseda Servicios de Gestión Immobiliaria SA, Altamira Santander Real State SA i Kutxabanc no van facilitar les dades de contacte de cap responsable per fer d’interlocutor amb l’ajuntament. Una actitud que l’Ajuntament de Tarragona no pot tolerar de cap manera i que, a través de l’expedient sancionador, podria comportar sancions de 9.000€ fins a 90.000€.

La nostra responsabilitat és impedir aquestes males conductes i treballar de manera conjunta amb les entitats financeres per tractar la problemàtica dels pisos buits. De fet, 43 bancs sí que van respondre aquest requeriment i des de l’Ajuntament de Tarragona s’han mantingut reunions, molt fructíferes, per posar fil a l’agulla. Gràcies a aquest treball s’han signat convenis de col·laboració i cessió d’habitatges i aquests s’han anat incorporant al parc disponible de la Mesa d’Emergències Econòmiques i Socials de la Generalitat. Les dades ens diuen que actualment a Tarragona existeixen uns 500 pisos buits propietat d’entitats bancàries, la meitat dels que hi havia fa dos anys. De tots aquests, i segons consta en el registre de la Generalitat de Catalunya, 59 serien aptes per ser ocupats perquè tenen la cel·lula d’habitabilitat. Dit d’una altra manera, no tots els pisos buits poden ser habitats ja que alguns no reuneixen les condicions necessàries per fer-ho així.

Per més seguretat, hem tret a licitació la realització d’un estudi de l’espai públic  dels barris del Pilar, Serrallo i del Port que permetrà comptabilitzar amb més cura quins són els habitatges ocupats i buits. Amb aquestes dades, es podrà fer una extrapolació a la resta de la ciutat, tal com han fet altres municipis, i analitzar amb deteniment cas per cas. Garantir el dret a l’habitatge és fonamental per a l’Ajuntament de Tarragona. L’habitatge és una peça molt important en els valors de la nostra ciutat i així ho demostrem amb els 2.805.000 euros que destinarem en habitatge social aquest any 2019. El govern municipal posa el màxim esforç per millorar la qualitat de vida de la ciutadania i fa una aposta forta per les polítiques socials. Volem treballar per una ciutat unida que sigui orgull de tots els tarragonins i tarragonines.

Josep Maria Milà Rovira,

Conseller de Territori