Esteu aquí: Inici L'Ajuntament Govern Notícies de govern i oposició Notícies 2013 L’Ajuntament de Tarragona presenta un recurs contra el projecte de licitació del tercer carril

Al mateix temps, proposa una sèrie de millores per al transport de viatgers
L’Ajuntament de Tarragona presenta un recurs contra el projecte de licitació del tercer carril Foto: Mauri Fernández
22/08/2013

L’alcalde, Josep Fèlix Ballesteros, ha anunciat aquest matí que l’Ajuntament de Tarragona ha presentat el recurs contra el projecte de licitació de les obres del tercer fil ferroviari. L’Alcalde ha explicat: “defensem de manera clara i oberta el 3r carril, serà una oportunitat econòmica pel territori però volem que es faci bé”. El recurs s’ha elaborat després de l’estudi acurat del projecte de licitació per part dels serveis tècnics municipals i conclou que no s’ha seguit el procediment establert per a l’aprovació de projectes d’acord amb la Llei 39/2003 del sector ferroviari:

• Manca estudi informatiu previ
• Manca avaluació ambiental
• Manca de tràmit d’audiència a les Comunitats Autònomes i entitats locals afectades per termini d’un mes per presentar al·legacions.
• Manca exposició pública de 30 dies hàbils
• Manca aprovació de l’estudi informatiu
• Manca aprovació prèvia del projecte d’obres

A més, l’Ajuntament ha elaborat una sèrie de propostes tècniques que tal i com ha explicat Ballesteros “estan encaminades a millorar el transport de viatgers i minimitzar l’impacte del pas de mercaderies per la trama urbana. Volem que la construcció del tercer carril suposi una millora també en el transport de viatgers i es guanyi en comoditat, seguretat i qualitat”. Aquestes són:

1. Connexió amb la línia d’alta velocitat a l’Arboç: recuperació i millora del transport de viatgers ja que permetrà el pas de trens AVANT per l’estació de Tarragona.
2. Passarel·les urbanes: connexió de la ciutat amb la zona de platges.
3. Modificació andanes: millora de les condicions d’accessibilitat i seguretat
4. Reducció del nombre de vies de l’estació: permetrà la instal·lació d’ascensors.
5. Suprimir l’apartat de trens de mercaderies a la façana marítima
6. Barreres acústiques
7. Barreres visuals

Podeu consultar el document complert en aquest enllaç.

“Des de març de 2013, estem dialogant amb el Ministeri de Foment per tal que el tercer carril també sigui una oportunitat per millorar el transport de passatgers a la nostra ciutat” ha explicat Ballesteros i “es tracta d’unes mesures raonables treballades conjuntament amb l’Autoritat Portuària, l’AEQT i la Plataforma en Defensa del Ferrocarril i que permetran una millor oferta ferroviària a la ciutat”.